logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Mazda CX3 G120 Takumi

Harmónia

Amennyiben helyesen értelmezem a kandzsi jelentését (匠), egy remek kézművessel van dolgunk. A facelift előtt álló modell utasterében szinte tökéletes harmónia uralkodik, nincs az a szín kavalkád, mint korábban a dízel változatban.



Az extra felszereltségként rendelhető, kávébarna nappabőr belső igen ízléses, remekül mutat a fekete beltérben. Remekül harmonizál a grafitszürke külső színnel is – tökéletesen eltalált árnyalatok. Az ülések ugyanolyan kényelmesek, mint a korábban kipróbált modellben: memóriás, elektromosan több irányba állítható a sofőrülés. A hátsó ülés puha párnázása elsőre szokatlan lehet, bizonyára a sportos rugózást hivatott kicsit kompenzálni. Természetesen aprócska crossoverről beszélünk, az öt személyes utastér valójában négy felnőtt számára élhető – hátul is elegendő a láb és fejtér. Az erősen emelkedő övvonal miatt a hátsó ülésekről nem annyira ideális a kilátás, de átlagosan magas felnőtt, gyerekülésben- ülésmagasítón ülő gyermek számára elégséges. Általános tendencia az így emelkedő övvonal manapság a formatervezésben.

Apró különbségek vannak csak a felszereltségben a Revolution Top kivitelhez képest, a kellemesen szóló HiFi nem Bose és egy hangszóróval kevesebb jutott; kihagyták a holttérfigyelőt és alapvetően szövet üléseket kapna a modell. Ugyanúgy adott a két USB, a hely a memória kártyának, a 12 V-os szivargyújtó csatlakozó és a rengeteg három-négybetűs elektromos biztonsági berendezés. Gyújtásra a műszeregység szinte karácsonyfaként világít a rengeteg sárga/piros visszajelzőtől, amikor önellenőrzést csinál az autó. Méretes a kesztyűtartó – kompenzálandó az utastérben a kevés tárolórekeszt. A csomagtartó alsó részében lévő leválasztható rész – így kerül síkba az üléssel, amikor lehajtjuk őket – praktikus lehet sok esetben. Változatlan a könyöklők hiánya, amit a hátsó traktusban annyira nem, de a két első ülés között komoly hiányosságnak éltem meg ismét.



Ami lényegében a jelentős – közel egy millió forint – árkülönbséget okozza, az összkerékhajtás hiánya – vagy nem is hiánya? Bátorkodtam ezt az autót is felvinni egy haladósabb körre a Mátrába – tény és való, hogy a tavaszi aszfalton remekül tapadtak a 215/50 R18-as Toyo gumik – de semmi hiányát nem éreztem az összkerékhajtásnak. Tény: csúszós úton jönne ki igazán a különbség. Értelemszerűen az autó orrnehéz és egy lendületesen vett kanyarban vagy sikánban megindulna a feneke, érezhetően kicsit becsóválja, de a TCS felvillan, azonnal megfogja az indokolatlan lengéseket és haladunk tovább. Egész finoman avatkozik bele minden elektronika a vezetésbe, egyáltalán nem zavaróan „terelgetik” az autót. A futómű jó eséllyel teljesen azonos a korábban tesztelt, erősebb két literes változattal, igen határozottan az úton tartja az autót, kicsit pattogós, de még éppen a kényelmetlenség határán belül van. Kifejezetten hozza a Zoom-zoom élményt.



A 120 lóerős motor a hat sebességes váltóval kombinálva is támogatja ezt a jelenséget. Kellemesen, már alacsony fordulatról húz, 204 Nm nyomatékát 2800-as fordulaton adja le, hangolásának köszönhetően pedig 3500-as fordulat fölé nem érdemes forgatni. Egyrészt megjön a hangja, másrészt remekül autózható nyomatékból. A rövid első három fokozat és a hosszú – utazó – hatodik miatt jó a váltó hangolása, akár városban, akár egy szerpentinen élményt nyújt. Autópálya tempónál pedig garantálja az alacsonyabb fogyasztást és zajszintet. 4000-es fordulat fölé forgatva valóban megjön a motor hangja is – nem a kipufogó hangos, hanem kifejezetten a motor – a 120 lóerő 6000-es fordulaton jelentkezik. Ideális választás ez a motor/váltó az 1200 kg körüli autóhoz, ésszerű használat mellett megtartható 7,5 liter/100 km körül az átlag. Városban a remek start/stopnak köszönhetően 7-8 liter között „elmászkál” vele az ember, ha nagyon sietősre vesszük a figurát, akkor sem eszik sokkal 9 liter fölött. A kicsivel hat és félmillió forint fölé kúszó ár remek választássá teszi ezt az autót azoknak, akik nem igénylik az összkerékhajtást, viszont a formába beleszerettek és fontos nekik a magas felszereltség.

Tesztautónkat a Mazda Motor Hungary jóvoltából kaptuk és az Easy Wash Lurdy gondoskodott a tisztántartásáról.

 

Műszaki adatok
Motor 1998 cm3, szívó benzines, 4 hengeres, 16 szelepes
Teljesítmény 120 LE (88 KW) @6000/perc
Nyomaték 204 Nm @2800/perc
Saját tömeg 1230 kg
Gyorsulás (0-100 km/h) 9 másodperc
Végsebesség 192 km/h
Vegyes fogyasztás 12,8 l/100 km
Csomagtér 350/1260 liter
Ár 6 655 400 Ft
Share

« Audi A3 2.0 TDI Sport 2011
Autósmozi – Nyári Tengelyhatalmak Találkozó 2018 »

Legutóbbi bejegyzések

  • Toyota Yaris Cross GR-Sport, Hybrid e-CVT (2025)
  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.