logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Volvo C40 Recharge Twin – Ultimate (2022)

Fjord-kék Anyatank

Rendszeresen szervezzük meg – közösen a VolvoBlog csapatával – a Nyári Volvo Találkozót – idén már harmadik alkalommal. Ehhez dukál a tesztautó is, korábban egy Mild-hybrid, összkerék hajtásos, Volvo V60 Cross Countryhoz volt szerencsénk, a tavalyi nyár már a teljes elektromosságról szólt.

A rendezvény előtti kapkodásban csak a C40 ragadt meg bennem, egészen meglepődtem, hogy az emlékeimben élő – alsó középkategóriás – Volvo C40 mostanra egy igen komoly, méretes, elektromos crossoverré nőtte ki magát. Kissé csodálkozva álltam az autó előtt, amikor megkaptam a “kulcsot”. Teljesen elektromos, minden digitális, a középkonzol gyakorlatilag egy hatalmas, függőleges érintőképernyő – ahogy már a korábbi V60-asnál is. A neve pedig egész szépen taglalja, hogy külön motor hajtja az első és a hátsó tengelyt – mi több, elektromosan.



A jármű formája semmiképpen sem egyeztethető össze a kötött pulcsis nagypapival (akire elsőre talán asszociálnánk a márkanév kapcsán). Ez a design abszolút a kor divatjának megfelelően dinamikus, fiatalos és kissé felpumpált, vízcsepp alakra emlékeztet, optikailag erősen lejt az utastér hátrafelé – valójában ez inkább illúzió, az ajtók és a külső ívek lejtenek drasztikusan, az utastérben elég a hely. A hűtőmaszk és az autó eleje egyértelműen tudatja az identitást, rögtön azonosítható a márka. A C40-sége valójában egyáltalán nem derül ki.

A két villanymotor a két tengelynél, az akkumulátor és a “gépészet” nagy része a padló szendvics szerkezetében beépítve helyezkedik el. Ennek köszönhetően elől és hátul is csomagtartó található. Az első tárolót a “motorháztető” takarja, ami roppant könnyű, hiszen alumíniumból van. Maga a rekesz szépen burkolt, ízlésesen körbeműanyagozott és duplán fedett, belül filccel burkolt és gumi kéderekkel védett, 31 liter kapacitású. Ide praktikusabb talán a töltő kábeleket elhelyezni – akkor nem kell az autó hátulját nyitogatni.


A hátsó – valódi – csomagtartó méretesebb, 413-1205 liternyi hely van benne – a kisebbik érték kalaptartóval, hátsó ülésekkel, a nagyobbik érték a két első üléssel, a többi teret padlótól-plafonig kihasználva értendő. A csapott-hátú, elektromosan mozgó, ötödik ajtó távirányítóról, érzékelővel, az utastérből, de akár közvetlen gombnyomásról is működik.




Svéd kreativitással, sok tárolóval, rekesszel, füllel ellátott tároló számomra kedvenc extrája a gyári – gombnyomásra előkerülő – vonóhorog. Ennek segítségével akár 1800 kg-t vontathat a jármű – a milyen sebességgel és milyen távolságra kérdéskört most ne feszegessük.


Az utastér kék/fekete színvilága remekül illeszkedik az autó külső, “Fjord-kék” színéhez. Az ízléses, itt-ott alcantara-szerű textilbőr egészen strapabírónak tűnik, jó eséllyel tartós lesz. A hátsó ülésre bejutás figyelmet igényel az ajtók felső ívének csalafinta lejtését figyelembe véve, de a fejbeverős csapdát kicselezve bent tágas helyre érkezünk. A lábtér óriási, a fejtér kicsivel szűkösebb, de remekül kompenzálja a hatalmas panorámatető.

Meglepő módon sem árnyékoló, sem roló nem segíti a napfény beáramlását – ez télen kellemes, nyáron viszont inkább kellemetlen élmény – annak ellenére, hogy az átlátszó tetőt mindenféle UV és egyéb, fényszűrő védelemmel is ellátták, bár sajnos még részben sem nyitható. A panoráma élmény valóban különleges, de nyári melegben konkrétan sugározza a meleget.


A háttámla nem dönthető, kissé meredek is sajnos, de egy gyerek, a gyerekülősben ezzel biztosan nem foglalkozik. Mindhárom fejtámla egész magasra feltolható – és gombnyomásra előrebuknak, ha lefektetjük az ülés támláját. Széles, kihajtható könyöklő, két pohártartóval, sízsák, elektromos ablakemelő, USB-C csatlakozó elektromos töltéshez és légbeömlő. A kiszállás ismét fejbiccentős, az ablakok elég magasan vannak – kisebb gyerkőc még magasabb ülésből sem biztos, hogy kilát.


Az első ülésen is tágas a helykínálat, memóriás, elektromosan remekül beállítható, a kihúzható combtámasz nagyon nagy plusz pont. A kék filc és más burkolatok nagyon ízlésesek, minőségiek. Mivel minden kulcsmentes, az érzékelőt csak magunknál kell tartani – bár egészen látványos az is és belül természetesen tartalmaz kulcsot is. A jármű igényli a folyamatos online kapcsolatot, a navigációja is Google alapú. Az úti-cél betáplálásakor kiírja mennyi elektromosságunk maradhat ideális esetben, amikor odaérünk és azt is, hogy mennyi maradna, amikor visszaérünk.


Az ergonómia tökéletes, bár a fejtámla előre-hátra nem dönthető, de számomra így is ideális volt az elhelyezkedése. A Harman Kardon HiFi nagyon szépen és tisztán szól, de továbbra sem popzenére, inkább valami komolyzenei hangzásra tökéletes. Külön kiemelném plusz pontként a pixel technikás fényszórókat, roppant drága (513 000 Ft) extra, de tökéletes fényerőt biztosít.


A klímaberendezés használata az elektromos hatótávolságból szignifikáns mennyiséget levon. Ez nem túl vidám, pláne azzal együtt, hogy a gyár által prognosztizált 550 km-es hatótávot nem tudta teljesíteni az autót sehogy sem, pedig gyakorlott és óvatos lábú villanyautós vagyok. A legügyesebb próbálkozással is legfeljebb 390 km volt a kiautózható távolság. Tegyük hozzá, ez egy egészen jó értéknek mondható, de kicsit dinamikusabban, klímázva racionálisan inkább 250-280 km környékére tehető a racionális hatótávolság.



A hatótávolsággal együtt mindenképpen megemlítendő a motor. Fentebb említettem, hogy két elektromos motorral rendelkezik az autó, a két tengely számára. A rendszer összteljesítménye 408 lóerő és 670 Nm. Figyelembe véve a 2 tonna fölötti tömeget, igen meglepő, amikor a kék doboz padlógázra meglódul és 4,7 másodperc alatt 0-100 km/h-ra katapultál. Mi több, ugyanezt a dinamikát folytatja a 180 km/h-s végsebességig. A villanyautós világban ezek nem meglepő adatok, de az utca emberének elkerekedik a szeme sok esetben.

A szűk keresztmetszet mindig a töltés. A töltés a nagy teljesítménnyel és “nagy” hatótávolsággal arányos. Tapasztalataink szerint villámtöltővel 10-80%-ra akár 28 perc alatt is feltölt az autó. Otthoni, 3 fázisú, 16A wallboard töltéssel 0-100%-ra 8 óra alatt tölt az autó. Figyelembe véve, hogy egy éjszakára leteszi az ember ideális esetben és ez a töltési rendszer a legideálisabb az autónak, ez egészen jó érték. Viszont aki csak a sima otthoni, konnektoros töltőt tudja használni, annak 10A töltéssel 36-40 óra a teljes feltöltés. Azért ez nem kevés, de tény, hogy a napi használatos 30-100 km-t még így is visszatölti egy hosszabb éjszaka alatt. A töltés – ezáltal a használat – költsége nagyon változó, függően attól, hogy utcán, napelemről, a sima hálózatról tölti az ember. A jelenlegi energiaárakon az utcai töltés már drágább, mintha egy hasonló méretű, benzines autóval utaznánk, a sima, hálózat pedig ideális esetben még mindig tudja a 7-800 Ft/100km “üzemanyagköltséget” a napelem pedig “akár ingyen is” (nem). Az energiapiac instabilitása miatt ezekre a számokra nem igen lehet alapozni sajnos.

A fék/futómű kettős tökéletesen teszi a dolgát, az igen nehéz jármű nyugodtan, csendben mozog az úton, a hatalmas, 20″-os kerekeknek köszönhetően csak agresszívabb úthibákon ráz, a kisebb egyenetlenségeken átgördül. A fékek – a rekuperálással együtt is – remekül és hatékonyan megfogják az esetenként 2,5 tonna fölötti össztömegű autót.

Az autó ára ezzel a – maximális – felszereltséggel, a két motoros, legerősebb, összkerékhajtásos változatban közel 30 millió Forint a mostani árfolyamok mellett. Egy ekkora elektromos járműért elég borsosnak tűnik, de a helyzet az, hogy a piac többi szegmenségen sem kínálnak szignifikánsan olcsóbban hasonló modelleket. Aki nagyrészt városi vagy város környéki használatra, csomagok, család, stb szállításra, esetenként az aszfaltot elhagyva szeretne közlekedni, a prémium élmény megtartásával, otthon napelemről tud tölteni, annak egészen jó alternatíva a Volvo C40 Recharge Twin.

A tesztautót köszönjük szépen a Volvo importőrének, tisztaságáért az Easy Wash Lurdy ház csapata felelt.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

     2023.04.10.

/Zolo/

 

Műszaki adatok
Motor Elektromos első + elektromos hátsó kerék hajtás
Teljesítmény 408 lóerő (300 kW) 
Nyomaték 670 Nm 
Váltó Fokozatmentes
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,7 másodperc
Végsebesség 180 km/h
Saját tömeg 2110 kg
Csomagtér 413-1205 liter (+31 liter elől)
Fogyasztás 17,3 kWh/100 km
Töltési idő 0-100% kb. 1 óra – 36-40 óra (villámtöltő –  230V, 10A)
Hatótáv (tesztelt) kb. 80-390 km
Alapára 22 090 000 Ft
Tesztautó ára 29 140 000 Ft
Share

« Ragacs, bár ne ragadnál…
A Nissan Ariya 5 csillagos minősítést ért el a Green NCAP teszten »

Legutóbbi bejegyzések

  • III. WSC Oldtimer Találkozó
  • FEST Autósmozi – 2023 Augusztus
  • Bálna Túra – Mercedes-Benz 300 SEL
  • Fest Autósmozi – Nyár 2023.
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2023 – Német Autók és Motorok Nyári Találkozója

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021