Karikás Golf
Pár hete ismét Balázs egyik autójára került sor. Kíváncsi ember, elég gyorsan cserélgeti a jószágokat, azóta ezen is túladott, de a korábban tesztelt Audi A3 Cabrio is a múlté már. A 2011-es autó formája szerintem igen időtálló, különösebb formai bravúrt az elmúlt 7 évben nem hajtott végre az Audi ezen a modellen, talán ezért is mondhatni, hogy viszonylag „újnak hat” ez az autó.
Ebben a járgányban két literes CRTDI motor muzsikált, 6 sebességes, kézi váltóval kombinálva. A Sport felszereltség igen hasonló az S-Line-hoz, jó eséllyel csak a feliratos díszítések különböztek itt is, mert azonos formájú ülésekkel, utastérrel rendelkeznek az S-Line modellek is. Ami elsőre is feltűnik, ha az ember beül, hogy igen tágas és kényelmes az autó az első üléseken. Méretéhez képest kellemes, levegős a tér, az ülést remekül be tudtam állítani, tökéletesen ment a megszokott és szeretett fekve-könyökölve vezetés. Minden kézre áll, nem kell nyújtózkodni, feszengeni semmihez, a digitális klíma remek hőmérsékletet teremt, a gyári HiFi egész kellemesen szól. Persze, az autó kompakt formájához sokan azonnal zeneépítési célzattal nyúlnak, de normál használatra elégséges a gyári berendezés.
A chip tuninggal optimalizált autó meglepően alacsony fordulatról húz és igen kellemes erővel. 1200/perc fordulatról már nagyon szépen nekiiramodik, az ember nem is nagyon kívánja 3000 fölé forgatni, mert minden elváltásnál ugyanazzal a dinamizmussal lódul meg a következő fokozatban, alacsony fordulatról. Az első három sebességfokozat igen hamar elfogy – ideális városi használatra – a hatodik viszont igazi hosszú, utazó fokozat, autópálya tempónál forog 2000-et, de Balázs kipróbálta a „Nagy Német Autobahnon” és 240 km/h-nál sem forog 4000 fölött. A fogyasztása, nagyrészt városi használat mellett 5,5-6 liter gázolaj/100 km. Hogyha megőrül vele az ember, akkor sem megy nagyon 7 liter közelébe a játék, de kicsit odafigyelve 5 liter körül is megtartható.
Igen megbízható konstrukció a CRTDI, a kettős tömegű lendkerékkel sem volt eddig semmi gond, az eredeti, gyári van az autóban. Kifejezetten kulturált a motorhang is – fényévekre vagyunk a klasszikus, kerregős TDi motoroktól. Minimális kerregés behallatszik, de menet közben már egyáltalán nem mondható zavarónak – hangosnak pláne nem. Az utcazajból sem sokat érzékelni – remek a hangszigetelés.
Amit – rajtam kívül is – sokan megjegyeztek, hogy az autó igen pattogós, kemény. Ami meglepő, mert a 225/45-ös gumi nem mondható annyira alacsony oldalfalúnak, 17”-es felniken pedig nem egy brutális méret a setup. Jó eséllyel a „Sport packett”-hez keményebb gátlók és/vagy rugók is tartoznak, mert elég feszes az autó mozgása. Tény és való, hogy igen szép íveket lehet vele kanyarodni, de a városi használatban nem túl komfortos.
A férőhely nem csak az első üléseken kellemes jó, hátul is egészen élhető az ülés. A ki-beszállás a viszonylag nagyra nyíló ajtókon sem vészes tornamutatvány, de kicsit nyújtózkodni kell. A hátsó ülés természetesen használható csomagtérnek is. Hogyha valakinek kevés a szinte sík, egyenes falakkal határolt, alapból 350 literes csomagtartó, 2/3 arányban ledöntheti a hátsó üléseket, így bőven egy köbméter fölé is nőhet a rakomány. Igaz, a ledöntött ülések nem képeznek síkfelületet a csomagtér aljával, adott egy ülésvastagságnyi emelkedés. Meglehetősen magasra nyílik a csomagtér ajtó, még a 2 méter körülieknek sem okoz gondot, bepakolni pedig igen könnyű, mivel nincs túl magasan a lökhárító teteje.
Mindent egybevetve egészen élhető kis 3 ajtós járgány, ha az ember ebben a kategóriában keresgél, érdemes körülnézni a piacon, egészen jó alternatíva lehet.
2018.05.23
/Zolo/
Műszaki adatok | |
Motor | 1968 cm3 turbódízel |
Teljesítmény | 140 LE (103 KW) @4200/perc |
Nyomaték | 320 Nm @1750-2500/perc |
Saját tömeg | 1300 kg |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,6 másodperc |
Végsebesség | 207 km/h |
Fogyasztás | 6 l/100 km |
Csomagtér | 350 liter |