Indulunk a 24 órás versenyen
Nem az én ötletem volt – talán eddig ez hagyta el a legtöbbször a szám, mióta elkezdődött ez a dolog. Természetesen azonnal ugrottam én is a lehetőségre, mert néhány éve már hiányzik a csapatás az életemből, de alapvetően a srácok hozták fel az ötletet. Természetesen voltak csapatási lehetőségek eddig is, hiszen a 2021-es Budapest Classic Grand Prix-n volt szerencsénk pár tempósabb kört lezavarni a Hungaroring aszfaltján, majd ősszel a Hungaroring Classicon szintén mehettünk pár parádé kört és a nyár végén tesztelt Yaris GR Four forgatása is egy kisebb pályán: a Black Star Visontán zajlott, de azért ez egészen más. Korábban szerveztünk pályanapokat is, lehet ehhez a lehetőséghez még visszatérünk. Ez viszont más lesz, itt bizony egy földes pályán, porban-sárban, reményeink szerint verseny tempóban fogjuk megkergetni a járgányt 24 órán keresztül, váltott sofőrökkel. Mivel hobbi-szerű történésről van szó, igyekeztünk az alacsony költségvetést is szem előtt tartani, úgyhogy kicsi autót választottunk, viszonylag élhető motorerővel. Hosszas keresgélés után esett a választásunk a B Corsára. Elég sok fut belőle a mai napig, az 1,4 16V motorból sok más modellbe is szereltek az Opelnél – B, C Corsa,, Combo, F, G, H Astra – akad alkatrész utánpótlás és a javítás sem eget verően komplex dolog. Vitathatatlanul mókásan nézett ki, amikor megjelentünk nyolcan a filléres autót megvásárolni.
Sikerült egy élhető állapotú darabot kifognunk potom pénzért, ráadásul elég jól felszerelt, klíma, ABS, légzsák, hátsó fejtámlák sőt, még illatosító is van benne. Külön boldogság, hogy a színe is illeszkedik az újabb arculatunkba – piros. A motorja brutál csapágyas, de időnk bőven van rendbe szedni a járművet, hiszen a verseny csak ősz elején lesz.
Jó eséllyel még a rendezvény szezon kezdte előtt a munkák nagyobb részével elkészülünk, hogy legyen lehetőségünk kipróbálni és az apróbb dolgokat még orvosolni rajta, de a 90 ló és a 114 Nm tökéletesen elég lesz az egy tonna alatti kis kasztni mozgatásához.
A csapatunkban akad ügyes kezű lakatos, autó-villamosságis, többünknek van szerelési és minimális versenyzési tapasztalata is, de akad néhány jármű mérnökünk is. A társaság egyre bővül, mindig akadnak, akik még csatlakoznának a projekthez, úgy tűnik a szerviz parkunkban is egész népes társaság lesz, ha esetleg odaszakad a járgány valami hirtelen karbantartásra, tákolásra.
Első körben a bontás lesz a feladat, majd párhuzamosan halad a karosszéria rendbe tétele, becsövezése és a motor felújítása is. Természetesen, ahogy újabban szoktuk, rendszeresen bejelentkezünk a Youtube csatornánkon is, pár perces információval, a projekt állapotát illetően. Az első ilyen bejelentkezés alkalmával éppen életet próbáltunk lehelni Trütyvedékbe – mert ezt a keresztnevet kapta – aminek a vége ugyan már nem látszik a videon, hiszen benzint kellett hozni és újra próbálkozni, de mindenki boldogságára beindult és néhány fordulat alatt nagy csattogás közepette jelezte, hogy már igen-igen kéri az új hajtókar csapágyakat.
Terveink szerint március első felében jelentkezünk ismét a projekt további munkálataival és jó eséllyel a tavasz folyamán nagyrészt elkészülünk a kis Corsa rendbe tételével teljesen. A projektet mindenki szabadidejében csinálja a csapatból, az viszont a rendezvények kezdetével igen fogyni fog, jó lenne nyárra teljesen elkészülni vele.
Tekintsétek meg az első részt a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!