A vagány Hófehérke
A vagány Hófehérke
A tulajdonos, András karosszérialakatos és márkaszervízben dolgozik, ezért egy kicsivel könnyebb dolga volt, amikor úgy döntött 2009 tavaszán, hogy egy ilyen autót szeretne, nagyjából tudta, mibe vágja a fejszéjét. Sajnos egy ilyen idős autónál már előfordulnak rozsda problémák, az elmúlt 5 évben akadt ezen is lakatolni való, ahogy egy ilyen autón ez természetes. Addig szerencsés a helyzet, amíg egy ilyen gondos és igényes tulaj kezében van az autó és ilyen gyönyörű állapotban. A gyári, műanyag szélesítések, a Hella szúrófények, a 7,5X16”-os Borbet felnik, a diszkrét hátsó szárny, az ízléses módosítással felszerelt, szemre teljesen ráillő VW Golf VR6-os koptató, az állítható keménységű Koni gátló szett, a motorháztető diszkrét kiemelése, a rajta lévő szellőzők és a gyorszárak sportosan harmonikus összhangja hibátlanná teszi az autót. Az utastérben az RS kormány, a remek oldaltartású, gyári, combtámaszos Recaro ülések és a számomra oly kedves, szintén gyári napfénytető, mind fokozzák a sportos hangulatot, az embernek egészen megjön a kedve nekiindulni és csapatni valami versenypályán vagy remek szerpentinen vele. A helyzet az, hogy ezt az autót valóban így is használják, pályanapokon sokan láttuk már, mert rendszeres vendég sokfelé. Ilyenkor felötlik az emberben, hogy egy ilyen szép autóval szabad-e ilyet tenni, nem inkább meg kéne őrizni az utókornak? Nos, szerintem a kettő nem zárja ki egymást sőt, szabad és kell is! Egy autó ne váljon szoborrá, arra használják, amire anno a mérnökök tervezték, kitalálták! Az pedig nem egy garázsban való ácsorgás, porosodás, hanem igenis a haladás, egy RS, Gti, GSi modell számára pedig ez akár a versenypálya is simán lehet. Azért pedig pláne minden tiszteletem Andrásnak, hogy versenypályán próbálgatja az autó és saját határait. Sokan megtehetnék ezt ugyanígy, nem egy horror összeg egy pályanapon való részvétel, ott érdemes kipróbálni az embernek a tudását, nem a nyílt utcán.
Lássuk milyen az autó belülről: a Recarok valóban remekül tartanak, az állítható combtámasz zseniális találmány, már a BMW-mben is imádtam. A két első ülésen sportos kényelemben foglal helyet a sofőr és az utasa. Középen nincs könyöklő – a kocsihoz illő tempónál úgyis két kézzel fogja az ember a kormányt –, viszont cserébe az ajtón lévők pont kényelmes helyen vannak. Jól elérhető a váltókar is, amely az öt sebességes váltón és egy sperdifin keresztül juttatja az erőt az első kerekekhez. András kérésére a jelenlegi motorról annyit árulhatok el, hogy 130 lóerő körül van és remekül mozgatja ezt könnyű kasztnit. A kormány közvetlen, gyorsan reagál és a hozzám hasonlóan szervóhoz szokott puhányoknak elsőre meglepő, hogy erőt kell kifejteni egy parkolóban való kiálláskor, de még éppen kellemesen kezelhető így is. A hátsó ülésekre való bemászás annyira nem nagy tornagyakorlat, a helykínálattal együtt megfelel bármelyik kategóriatárs adottságainak. Két felnőtt elfér hátul, én is elfértem a számomra beállított sofőr ülés mögött, megfelelő a fejtér, a lábtér, a komfortérzet.


