logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Mazda CX 5 CD175 Revolution Top AT 2018

KormotlanKODO

 

Nem sokkal az Új Mazda CX5 benzines  változata után, a tavaszi Red Sun Fest–en járt nálunk az Új CX5 dízel változata. Kissé zavarba is hozott a dolog, mert igen nehézkes dolog írni két szinte teljesen ugyanolyan autóról. Emiatt a csomagtérre, a KODO designra, a világos, kényes, de roppant látványos napabőr utastérre nem is térnék ki ezúttal. A motoron kívül a napfénytető hiánya volt az egyetlen, ami felróható volt a dízel változatnak, mint különbség. Tény és való, hogy így sokkal könnyebb a motor/hajtáslánc összehasonlítása.

Kicsit rápillantva a kategóriatársakra, például a Ford Kuga esetében fontos megjegyezni, hogy a Mazda több, mint 100kg-mal könnyebb. Köszönhető ez a Skactive motornak és a felhasznált anyagoknak. Érdekes módon a kisebb tömeghez tágasabb utastér és csomagtér is társul, a Mazda alapból 50 literrel többet nyújt a Kuga 456 literéhez képest.



A 2191 köbcentis, 4 hengeres, duplán kényszer-lélegeztetett motor szinte változás nélkül került át az új testbe. Jó eséllyel tervbe vették a modellciklus alatt az ADBlue vagy más, hasonló adalék bevezetését, hiszen a tanksapka felnyitásánál helyet kapott egy vaknyílás is. Azért is lenne ez meglepő, mert a világ legalacsonyabb kompressziójú, vezérműláncos, dízel motorja katalizátor nélkül is teljesíti az EURO6-os emissziós normákat. Az autó alapjárati nyomatéka elégséges, igazán 1500/perces fordulattól indul meg és szépen meglódul fölötte, hiszen 2000-es fordulatnál eléri a 420Nm-es nyomatékot, 4500-as forudlaton pedig a 175 lóerőnyi csúcsteljesítményt. Mindezeknek köszönhetően a másfél tonnás, látványos batár 9,5 másodperc alatt teljesíti a 0-100km/h sprintet és 206km/h-ig tart a vágta. Autópálya tempónál is igen szépen nekiiramodik egy kövérebb gázadásra, hiszen a váltó hosszú hatodik fokozata kifejezetten kedvez az alacsony fordulaton nyomatékos motoroknak.

A G-Vectoring nyomatékszabályzás kifejezetten élvezetessé teszi az autó vezetését. Kissé ijesztő leírni, de több, mint két tucat szenzor figyeli az autó viselkedését, és paramétereit. A kormányszöget, a kerékszöget, a gázpedál állását, kerekek csúszását, tömegváltozásokat, de még az ablaktörlő működését is és ennek megfelelően uralja az intelligens hajtásláncot, ami alapvetően csak az első kerekeket hajtja. Másodpercenként 200 digitális döntésnek köszönhetően megosztja a hajtást a hátsó kerekekkel is, a dinamikus, biztonságos haladásnak megfelelően indokolt módon. Ebben pedig igen jó partner, a közel minden fordulaton jó erőben lévő, dízelmotor és a remek futómű, amely még a 19”-os kerekek ellenére sem ráz, pattog, mégis határozottan, felesleges billegés nélkül az úton tartja az autót. A dízel motorral felszerelt verzió ára egy kicsivel borsosabb, mint a benzinesé, közel 12 millió Forintot kell leszurkolni egy csúcsfelszereltségű verzióért. Tény, hogy ez az ár borsos, de a közel prémium kategóriához képest még igen barátinak mondható.







A tesztautót köszönjük a Mazda Motor Hungary-nak! A járgány tisztaságáért az Easy Wash Lurdy felelt.

Partnerünk a Matricakell.hu remek terméket ajánl az autóhoz: a hátsó lökhárító tetejére, sérülésvédő formájában. 🙂

                                                                                                                                                                                                     2018.08.21.

/Zolo/

Műszaki adatok
Motor 2191cm3, 4 hengeres,16 szelepes, turbódízel
Teljesítmény 175LE (129KW) @4500/perc
Nyomaték 420Nm @2000/perc
Váltó 6 sebességes automata
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,5másodperc
Végsebesség 206km/h
Fogyasztás 8,3l/100km
Saját tömeg 1535kg
Csomagtartó 506/1620liter
Ár 11.740.000Ft
Share

« Autósmozi, Tengelyhatalmak, Őszi találkozó 2018
Nissan Qashqai Tekna+ DCI 130 XTRONIC CVT 2018 »

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.