Apró változások
Régen járt nálunk SsangYong Rexton és akkor is nagyon szerettük. A hatalmas, tágas, kényelmes utasteret nem lehet nem szeretni. A külseje szubjektív, bár nekünk kifejezetten tetszett és az utóbbi ráncfelvarrásnál igen óvatosan nyúltak a modellhez, mégis igen sok változás érkezett.
Maga a forma változatlan, de faragtak a fényszórókon, remek, LED-es holmik kerültek bele, a lökhárítókon és látványos, divatos hűtőmaszkot kapott. A robosztus, alvázas felépítmény továbbra is remekül tartja magát – felesleges is lenne rajta változtatni.
A motorháztetőt két erős gázrugó tartja, szinte nyitáskor megemeli az érezhető tömegű fém darabot. A hosszában beépített motor változatlanul 2157 cm3 és ugyanúgy turbodiesel. Kizárólag ezzel az egy, négy hengeres motorral elérhető a Rexton. A turbo szinte kiveri a szemünket, annyira felülre került, a hengerfej tetejéhez, jól elérhető helyre, könnyen hozzáférhető, javítható, indokolt esetben. Nem kell lebontani a fél autót, hogy hozzáférjenek – mint sok más márkánál.
Sokat csiszoltak a motoron, finomabb, kulturáltabb lett a járása és már tudja az EURO6D normát, a teljesítménye 202 lóerőre emelkedett, amit 3800-as fordulaton teljesít, e-mellé társul a 441 Nm nyomaték, amit 1600-2600-as fordulat között lead az autó. Már alapjárat fölött egy kicsivel ennek nagy része elérhető, ezáltal nagyon szépen megindul, már kis fordulaton is. 4000 fölé forgatni valójában felesleges, az alatti fordulaton él igazán a technika.
Fontos változás a hajtásláncban, hogy 8 sebességes, Aisin gyártmányú automata váltót kapott az autó. A korábbi Mercedes eredetű automatához képest sokkal gyorsabbak, pontosabbak lettek a váltások, rántás-mentesen, szépen vált, kick-downra is sokkal gyorsabban reagál, mint a korábbi váltó. A kézi üzemmódban való váltás is gyorsabb lett, ebben a formában már egészen élhető – értelemszerűen nem Forma 1-es, versenyautó váltási idejével kíván versenyezni, nem is arra való. Megmaradt a kapcsolható összkerék és a hátsó, zárható diffi, megfelelő gumival egészen biztos, hogy árkon-bokron keresztül megy az autó. AdBlue rendszert is kapott a motor, figyelemmel kell kísérni a benne lévő folyadék szintjét is. Az autóban start/stop rendszer van, hogyha használni szeretnénk, akkor érdemes arra az időre a klímát kikapcsolni, amikor működtetni akarjuk. A finom fejlesztéseknek köszönhetően javult a gyorsulás, 10,8 másodperc alatt teljesíti a 0-100km/h-t, végsebessége pedig 184 km/h. Kifejezetten dinamikusan mozog a 2 tonna fölötti saját tömegét figyelembe véve.
Az utastér mérete nem változott, a csomagtérbe még varázsoltak pár litert, így 240 literes, hogyha 7 üléssel használjuk az autót, a két kisebb ülést lehajtva 872 liter, az összeset hátul lehajtva pedig 1806 literig növelhető.
A két leghátsó ülésnek saját szellőztető állítási lehetősége van. Ezeken az üléseken is el lehet férni, de inkább kisebb növésűeknek ajánlott, 160 cm magasságig még kényelmesnek is mondható. A kiszállás sem túlságosan nehéz, a középső üléssor előre billentésében gázrugó is segít. Értelemszerűen nem a Bécsi Kapu könnyedségével libbenünk kifelé a járműből, de nem kell sokat balettozni a kijutáshoz. A középső üléssor roppant tágas és kényelmes, több pozícióban rögzíthető a hátsó támla, szinte fektethető. Méretes könyöklő jutott hátra, redőny az oldalablakokra, két fokozatú ülésfűtés – ebben az árkategóriában hízelgő ezeknek az extráknak a sora. Az első üléseken is változatlanul fenséges a helykínálat, beszálláskor hátra csúszik a sofőr ülés, a komfort bejutást segítve.
Beszállás után visszaáll az eredeti pozícióba, de több memóriás beállítási lehetőség is van. Az ülés roppant kényelmes, szellőztethető, fűthető, jól beállítható rajta minden. A napfénytető kellemes extra, bár teljes méretében kinyitva bubogó hangot hallat, de a céljának tökéletesen megfelel 4/5-ös nyitott állapotban is. Kellemes kényelmi extra az “Auto hold”, ami a fék határozott lenyomása után mozdulatlanul tartja az autót, hogyha leszállunk a pedálról. Ezt a funkciót leállítás után is megjegyzi az autó, nem kell folyton újraaktiválni. Terepképességei igen dicséretesek, remek összkerékhajtás, zárható hátsó diffi, felező, ahogy fentebb írtam, csak a gumi választástól függ a terepjárás. Az autó méretét és tömegét kell csak szem előtt tartani, mert egy ekkora jármű logikusan nem fér el bárhol és ha mélyebben beássa magát valahol, akkor nem árt tudni, hogy komoly tömeggel kell megküzdenünk, mire kiszedjük. Terepen természetesen érdemes kikapcsolni a csodaelektronikákat, különben nem jutunk messzire, mert letilt a rendszer.
Az utazás kifejezetten kellemes a Rextonban, remek a zaj szigetelése, még 130 km/h-nál alig hallani valamit a motorból és a külvilágból. 3000-es fordulat fölött kezd el igazán hallhatóvá válni a dízel motor, de még autópálya sebességnél sem lépi át a fordulatszámmérő a 2000-es értéket, városban pedig hamar elvált az automata – nem sűrűn fog 3000 fölé forogni a motor, hogyha nem kell vele nagyon sietni. A fogyasztásra igen jó hatással voltak a motoron végzett finomítások és az új Aisin automata váltó, városban meglepő módon 10 liter alatt megtartható a fogyasztás – ez egy ilyen méretű járműtől igen barátságos. Autópálya tempóval haladva 8 liter körül megtartható a fogyasztás, országúton pedig 7 liter alá is le tudtuk vinni, normális sebességgel haladva. A teljes átlagunk a 660 megtett kilométerre 8,3 liter/100km. Meglepően kedvező értékek. Értelemszerűen, több fővel, nagyobb teherrel haladva feljebb kúszik ez az érték, de még akkor is teljesen jó marad.
A hazai piac szűk keresztmetszete mindig az ár, ami a videos teszt tavaly őszi elkészülése óta kicsit feljebb kúszott, de még így is, minden extrával felszerelve megáll 19 000 000 Ft alatt. Változatlanul azt tudom írni, hogy ilyen méretű, ilyen terepjáró-képességű, hét üléses járművet nem kapni a hazai piacon ennyi pénzért. Van, aki még nagy családos kedvezményt is igénybe tud venni, akkor még kedvezőbben alakul az ár. Köszönjük a tesztautót a SsangYong Magyarországnak!
Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!
2022.06.20.
/Zolo/
Műszaki adatok | |
Motor | 2157 cm3 turbo diesel, 4 hengeres, 16 szelepes |
Teljesítmény | 202 LE (149 kW) @3800/perc |
Nyomaték | 441 Nm @1600-2600/perc |
Váltó | 8 sebességes Aisin automata váltó |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,8 másodperc |
Végsebesség | 184 km/h |
Saját tömege | 2180 kg |
Csomagtér | 236-1806 liter |
Fogyasztás | 8,3 l/100 km |
Alapára | 14 669 000 Ft |
Tesztautó ára | 18 742 000 Ft |