logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Mazda 3 Sport G165 Revolution Top 2017

Power light

Rövid nyári pihenő után renegade teszt következik, a Mazda Motors Hungary jóvoltából. Az időközben összegyűlt tesztek közül most a Mazda 3-as, legerősebb benzines verziójáról lesz szó. Az autó a felvidékre kísért el minket, még tavasz végén. Igen óvatosan nyúl a Mazda ehhez a formához, pontosan ugyanazzal az óvatossággal kezeli a faceliftet, ahogy a Mazda 6-on. Apró módosítások, más lámpatestek, ködlámpák, kicsi változás a lökhárítókon, a hűtőmaszkon apróbb finomítás. Szabad szemmel szinte alig észrevehető különbségek, talán a két modellév egymás mellé állításával lehet levonni a konzekvenciát, de még akkor sem túl szembetűnő.



Az utastérben is maradtak a jól bevált elemek mindenhol. Frissültek a színek, kívülről a tesztautó Machine szürke színe egészen kellemes árnyalat, de a többi rendelhető szín is igen jól kiemeli az autó dinamikus formáját, amit a KODO azaz „a mozgás lelke” filozófiának köszönhet. A hatalmas kerékíveket szépen kitöltik a 215/45 R18-as kerekek, a külső színhez igazodó árnyalatban. A sötétített hátsó ablakok is kellemes harmóniában vannak a külső színekkel. Az utastérben meglehetősen élénk hatású a fehér bőrkárpitozás. Kifejezetten elegáns hatást kelt az autóban ez a világos belső, sokat növel az ember komfortérzetén. Ez igen fontos, hiszen a hátsó ülésekről nem lehet túl jól kilátni az oldalsó ablakokon, hiszen a meredeken emelkedő övvonal ebben nem túl jó társaság. Igaz, ez mostanában általános trend az autógyártásban sajnos, feláldozzák a design oltárán a hátsó ülések kilátását. A kissé meredek háttámlákhoz indokoltan elégséges fej és lábtér társul, két felnőtt utas számára még hosszabb úton is élvezhető az utazás. Talán egy fokkal kevesebb tér jut, mint egy Ford Focusban, bár a világos utastér itt kevésbé komor hatást kelt. Igaz, a vékony, fehér bőrborítás meglehetősen kényes, érdemes ügyelni a tisztán tartására és a megfelelő ápolásra, a tartóssága érdekében. Fontos haladás a korábbi modellhez képest, hogy az első könyöklő feljebb került és szélesebb is lett, a pohártartó/tároló rekesz szélei pedig puha, szivacsos anyaggal vannak burkolva – ahogy a nagyobb testvérnél is, ennek következtében szinte a váltóig tart a könyöklő. Praktikus, abból a szempontból, hogy nem állítható és ezáltal nem is igényli, hogy az legyen. Így természetesen javult a vezetési pozíció is. A könyöklő első részén található a dupla pohártartó, ahol más tárgyakat is tárolhatunk – okos megoldás, hogy ezt a részt egy kis redőnnyel el lehet fedni a kíváncsi tekintetek elől. A könyöklő hátsó részében található rekesz egyébként apróbb tárgyak – pl. pénztárca – tárolására tökéletesen alkalmas, a nagyobb holmikat inkább a tágas ajtózsebekbe érdemes tárolni. Itt nőtt a helykínálat, egy méretesebb üdítős flakon mellett is jut még hely másnak. A kesztyűtartó mérete megfelel a kategóriának, a kicsi box a váltó előtt nagyrészt használhatatlan, a mérete és elhelyezése miatt sajnos.



A műszerfal elrendezése többnyire változatlan, a navigáció/szórakoztató rendszer kijelzője fent a középkonzol tetején van, egészen lent, a váltó előtt a klíma vezérlője és visszajelzője található. Változatlan a hatalmas fordulatszámmérő a központi műszeregység közepén, beleintegrálva a sebesség visszajelzővel. Értelemszerűen a magasabb könyöklővel együtt feljebb került a navigáció és a szórakoztatórendszert irányító konzol rész, a tekerőkapcsolóval és a pár gombbal. Sokkal könnyebb innen kezelni, mint a korábbi helyzetből. Lényeges változásnak mondanám, hogy a HUD (Head Up Display) kivetítőjén már sokkal több információ jelenik meg. A sebességen kívül leolvasható a navigáció következő lényeges utasítása, a sávtartó és a távolságtartó visszajelzése, sőt, a táblafelismerő rendszer is jelzi az utolsó érzékelt elemet. Lassan, de egyértelműen tendál az autógyártás a műszerfalak elhagyása felé, hiszen a lényegesebb információkat már most egy féltenyérnyi plexilapra kivetítik, a műszerfal tetején. Emiatt gyakorlatilag lassan szinte indokolatlan vezetés közben akár a műszerfalra, akár a navigációra nézni.



A fűthető sofőrülés elektromosan állítható a szokásos irányokban. Egész kényelmes vezetési pozíció érhető el, hiszen a – szintén fűthető – kormány is több irányba állítható. A sávtartó/távolságtartó/tempomatnak köszönhetően egészen kellemes autópálya vadásszá válik a 165 lóerős autó. A két literes, szívó, benzines aggregátnak ez az erősebb verziója. Az erejét 6000/perces fordulaton adja le, 210 Nm nyomatékát pedig 4000/percnél. A motor már kis fordulatról egész meggyőzően húz, érezhető a különbség kisebb társával szemben. A váltó ez esetben sajnos szerintem nem túl ideális kiosztású, az első három fokozat kissé hosszúra, a hatodik pedig kissé rövidre sikerült. Az autóban ennek ellenére természetesen van erőtartalék bőven, a G120-as változathoz viszonyítva annyira nem igényli a forgatást, sok feladatot megold nyomatékból is, kisebb fordulaton. Mindezekkel együtt az autó 8,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra illetve 210 km/h végsebességre képes. A korábban is remekül működő navigáció/HiFi is fejlődött, gyorsabban reagál a bluetooth kapcsolatra, hamarabb csatlakozik és stabilabban megtartja azt. Külön tiszteletet érdemel a szinte kezdetek óta ékes, magyar nyelven kommunikáló navigáció. Ugyan különösebb kifogást nem találtam a HiFi-ben, de szerintem a csúcsfelszereltség megérdemelne egy komolyabb zenebonát.



Változatlan a jó formájú, könnyen rakodható, 364 literes csomagtartó, amit a hátsó ülések ledöntésével 1263 literesre növelhetünk. Ezek az értékek nagyjából megfelelnek a kategória átlagának. A futóművet sok változás nem érte, továbbra is remekül, sportosan tartja az úton az autót. Kissé ráz, de ez manapság egy erős, sportos benzinesnél nem szégyen és nem kellemetlen, inkább simán csak velejáró. Az 1305 kg tömegű autó a 2200 km-es tesztúton 7,1 liter/100 km átlagfogyasztást produkált. Tekintettel a nagyrészt országúti használatra, ez az érték városi használat esetén 8-9 liter között, tartós autópálya tempónál pedig 8 liter körül alakul.


Az autó vételára 7,8 millió Forint – tekintetbe véve, az azonos felszereltséggel rendelkező G120-as modell 7,6 millió Forintos árát ez nem rossz ajánlat. Szerintem mindentől függetlenül az erősebb benzines modell megérdemelne egy vagányabb spoiler szettet és talán egyel nagyobb felniket, amik a sportosságát kicsit kiemelik. Bizonyára sokkal csalogatóbb lenne azon vevőréteg számára, akik az erősebb, benzines modellek között nézelődnek.

                                                                                                                                  2017.09.13.

/Zolo/

Műszaki adatok
Motor 1998 cm3, benzines, szívó
Teljesítmény 165 LE (121 KW) @6000/perc
Nyomaték 210 Nm @4000/perc
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,2 másodperc
Végsebesség 210 km/h
Saját tömeg 1035 kg
Mért, vegyes fogyasztás 7,1 l/100 km
Csomagtér 364/1263 l
Listaár 7 800 000 Ft
Share

« Ford Haszonjármű Nap 2017
Mercedes-Benz S500 4-Matic 2010 »

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.