Fekete szív
Többször volt már szerencsénk a Toyota RAV4-eshez. Kipróbáltuk a sima benzines változatot , majd a hibridhez is volt szerencsénk. Rövidesen górcső alá kerül a Toyota RAV4 PlugIn is, jelen tesztünk viszont a RAV4 Black Edition-ről szól. A hajtáslánc és a forma egyezik a sima hibrid változattal, a lényegesebb különbségek a felszereltségi szintben, az árban és a színben vannak.
Változatlan a rendszer összteljesítménye 222 lóerő és 221 Nm, amiből a benzines motor 178 LE-t ad, a villanymotorok pedig 120 LE-t elől, hozzá társuló 202 Nm-el, 54 LE-t pedig hátul, illetve 202 Nm nyomatékkal. Mindezek, így együttesen egészen dinamikusan mozgatják a több, mint 1600 kg-s járművet, a szokásos E-CVT váltó segítségével. A 8,1 másodperces 0-100 km/h-ra való gyorsulás és a 180 km/h-s végsebesség tisztességesnek nevezhető. kövér gázra szépen megindul az autó.
Városi fogyasztásunk 5 liter környékén – nagyon óvatosan vezetve akár 4,5 literre is leszorítható 100 km-re vetítve. Értelemszerűen a nagy, szögletes forma megteszi a hatását nagyobb sebességnél, 100 km/h-nál már 6 liter fölött, autópályán pedig 7 liter fölé szaladunk, tisztességesen megpakolva pedig simán benyalja a 9 litert is, 130 km/h-val haladva – bár erre jó eséllyel nem túl gyakran kerül sor. Az összkerékhajtás egészen remekül sikerült, SUV-tól talán nem is várna ennyit az ember, de jó eséllyel csak megfelelő gumi választás kérdése a terepjárási képesség, hiszen a hajtáslánc egész masszívan boldogul a rosszabb minőségű talajon. A JBL HiFi talán az egyetlen, amit indokolatlan felárnak tartok, nem tud annyival többet, mint a Toyota gyári HiFi berendezése, az autó eladáskori árán pedig nem jelenik meg később szignifikánsan.
Az autó jelenkori ára közelíti a 15 millió Forintot, azt viszont érdemes szem előtt tartani, hogy igen divatos most a fekete szín, több gyártó is kijött hasonló megoldásokkal. Mindemellett pedig fontos szempont az is, hogy változatlanul a kategória kedvence az autó.
Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!
Köszönöm a tesztautót a Toyota Magyarországnak, az ügyintézést pedig Balogi Ádámnak. A tesztautóink tisztaságáról most is az Easy Wash Lurdy csapata gondoskodott.
2021.09.28.
/Zolo/
Műszaki adatok | |
Motor | 2487 cm3, 4 hengeres benzines VVT-iE, Atkinson-ciklusos hibrid |
Teljesítmény | Összesen 222 LE (163 KW), benzines motor: 178 LE, elektromos motor: 120 LE (elől), 54 LE (hátul) |
Nyomaték | Összesen: 221Nm 3600-5200/ ford. a villanymotorok elől 202 Nm, hátul 202 Nm |
Hajtáslánc | E-CVT, E-Four 4X4 – elektromos négykerékhajtás |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,1 másodperc |
Végsebesség | 180 km/h |
Saját tömege | 1670 kg |
Csomagtér | 580-1690 liter |
Fogyasztás | 5,5 l/100km |
Alapára | 9 660 000 Ft |
Tesztautó ára | 14 980 000 Ft |