logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Audi A8 Lang 4.2 Quattro 2005

Az állam én vagyok

 

04Késő őszi nap volt. Pont az a „nem szeretem”, nyirkos, párás idő. Ahogy a használtautós hirdetéseket bogarásztam, egy A8-as Audira lettem figyelmes, rövidesen feltűnt, hogy az autót a Csonti Car  árulja.

 

 

Gyors telefon és nem soká már álltam is kifelé vele a telepről. Tankolás után fülig érő szájjal vigyorogva élveztem a V8 diszkrét gurgulázását. Nem, ne Ferraris üvöltést képzeljünk el és ne is amerikai bugyborékolására gondoljunk. Ez az a kellemes, halk, mélyről jövő, szívet melengető gurgulázás, amit elsősorban a német prémiumkategóriás autók adnak ki.


Ráadásul ez egy kicsivel több is, hiszen ott virít rajta az az L betű. A BMW-nél, a Mercedesnél is létezik ilyen L kiadás (iL, SEL), kicsivel hosszabb, felszereltebb, több és természetesen a nagyobb motorok társulnak mellé. Ez a 4,2-es V8-as a szerencsésebb megoldás, a W12-es motorról nem sok jót hallottam karbantartás/javításügyileg, a V8-ast pedig sok más modellbe is tették, mondhatni a konszerngyártás egyik csúcsa – tehát jó eséllyel kapni hozzá mindent. Viszont ez az autó nem csupán ettől érdekes.


Akinek mondanak valamit a JUR illetve JUJ kezdetű rendszámok, már sejti, hogy az állami szférában volt az autó, mi több a mendemonda szerint: Gyurcsány Ferenc használta.

Persze, most bizonyára van, aki felszisszen és itt abbahagyja az olvasást, van, akinek csak érdekesebb lesz tőle a dolog, de ettől a ténytől semmit nem változik az autó, sem jobb, sem rosszabb nem lesz.

31

Mivel a tényeknél tartunk, jöjjenek a számadatok: a 4172 cm3-s, szívó, V8-as benzines motor 335LE-t produkál, ami mellé 430Nm ad megfelelően határozott nyomatékot. A 0-100km/h-s sprint 6,4 másodperc, a 0-200km/h-s pedig kicsivel 25másodperc fölött alakul és a vágta egészen a 250km/h-ban, korlátozott végsebességig tart.

Anno hallottam pletykát arról, hogy az állami kocsikból vásárlás előtt kiüttették a korlátozást, de nem volt merszem kipróbálni. A kezdeti dinamikából egészen meggyőzően biztos, hogy az autó tudja azt a 250-et, de még jóval többet is, az 1850kg-s saját tömeg megmozgatásához kényelmesen elég az erő.

57

 

A 6 sebességes Tiptronic váltó lehetőséget ad a kézi kapcsolgatásra is, de oktalan és értelmetlen dolog, remekül szabályozható a váltó a gázpedál finom adagolásával, egy határozott kickdownra megfelelő gyorsasággal visszakapcsol és már meg is lódul a járgány. Legmagasabb fokozatban 1800fordulat/perc a 100km/h-ra vetített érték, de 130-nál sem forog 2200 fölött a motor, ezeken a fordulatokon pedig szinte alig hallani.

 

Csend van, az autó lágyan suhan, a malomkőnyi 275/35-ös, 20”-os kerekeken, a több pozícióban állítható (illetve automatikusan is beálló) futómű pedig gondoskodik róla, hogy az indokolt útviszonynak megfelelően élvezhessük az utazást.


Vételen tágasság vesz körül mindenhol. Sokkal nagyobb a tér, mint a 730-as, Bangle féle BMW-ben – még azt figyelembe véve is, hogy ez Lang változat.

A látványra is kiváló sofőrülésen példának okáért itt sokkal jobban el lehet terpeszkedni. Igaz, a BMW ülését jelentősen több módon lehetett állítani és személyre szabni, de kényelmetlennek ezt sem mondanám.


Természetesen minden elektromos, a combtámaszt a külső pozícióba állítva, az ülést kicsit előrehúzva és hátradöntve elérhető a kedvelt „fekve, könyökölve vezető” pozíció. A dupla könyöktámasz egyik felében gyári telefon van, igen jó állapotú, teljesen működőképes. A másik felében tároló rekesz és legalul egy dupla-ekkora rekesz található, ha tovább hajtogatjuk felfelé a szerkezetet.


A külön nyitható ajtózsebben is méretes tároló-hely van és akad egy kis lenyílós, bélelt rekesz bal térd környékén. Van az autóban egy ujjlenyomatos azonosító rendszer, ami már nincs éppen a helyzet magaslatán – ezeket a rendszereket szépen el is felejtette az autógyártás idővel, bizonyára nem oktalanul. Ezt leszámítva viszont az egész utastér időtálló anyagokból készült, oké itt-ott pár kopás, lógás, letört gomb előfordul, de egy 11 éves autóról beszélünk, amin azért nem múlt el nyomtalanul a 238000km.




Az anyagfelhasználásból ítélve akár a többszöröse is lehetne az autóban, az sem nagyon látszana meg. A könyöklő előtt található gombok a viszonylag könnyen kiismerhető és könnyen kezelhető menüt irányítják. Gyakorlatilag innen minden beállítható, ami a középkonzol tetejéből kibújó kis monitoron látszik.


A BOSE HiFi kellemesen bezengi az utasteret, a kesztyűtartóba rejtett 2 CD tár gondoskodik a megfelelő információ bevitelről is, de alattuk még megfelelő méretű hely is marad a tároló funkcióra.

Igaz, a látványra nagynak tűnő, jó formájú és jól rakodható, rögzítőfülekkel és 12V csatlakozóval ellátott, 413literes csomagtartó nem feltétlen a kategória csúcsa – ennél a 15 évvel öregebb, 124-es Mercedesem jóval többet tud – de az utastérben lévő kis rekeszekkel, tárolókkal ügyesen ellensúlyozzák a dolgot. Ezekből a hátsó ülés köré is jutott bőven, irattartó, pohártartó, kis ajtózseb, kihajtható rekesz.



A két hátsó ülés – igen, csak négy személyes ez a hatalmas autó – külön-külön elektromosan állítható. Fel-le, előre-hátra, amennyire indokolt és szükséges, a megfelelő kényelem eléréséhez. Ezeken az üléseken pedig komoly diskurzusok folytak.

Hogyha igaz a legenda, akkor volt itt egy interjú is, amit Batiz András készített ex-miniszterelnökünkkel, az országgal kapcsolatos terveiről.

Az elektromos árnyékolók az oldalsó és hátsó ablakokon tökéletes diszkréciót biztosítanak az itt utazóknak. Mind a négy ülés külön fűthető-hűthető és az autóban a létező összes extra benne van elől és hátul is sőt, a hatalmas, több pozícióban rögzíthető napfénytető egy kis szabad égboltot is megmutat, ha erre van igényünk.



Ritka az ilyen autó, amiben szívesen ücsörög hátul is az ember, de itt inkább ez a sikk. Mindezért cserébe a katalógusadatok szerint 8-18liter közötti fogyasztással fizetünk. A motor méretét és a jármű tömegét nézve akár az alsó, akár a felső érték reális.

Folyamatos, nem túl nagy tempóval haladva nem sokat forog a motor, tehát élhető lehet az alacsonyabb fogyasztás is, városban, lámpától-lámpáig gyorsítva viszont a közel két tonnát, igen torkos lehet a 8-as.

Jelenleg kicsivel 3,5 millió Forint fölött hirdetik az autót, szerintem ezért a pénzért remek vétel, akár annak, aki egy ex-miniszterelnök autóját szeretné magának tudni, akár annak, aki egy méretes, kényelmes, jól felszerelt autót szeretne.

 

2016.01.10.

 

Zolo

Share

« Mazda 6 AWD 175 Revolution Top 2015
Tengelyhatalmak Német – Japán mini találkozó – AMTS 2016 »

Legutóbbi bejegyzések

  • III. WSC Oldtimer Találkozó
  • FEST Autósmozi – 2023 Augusztus
  • Bálna Túra – Mercedes-Benz 300 SEL
  • Fest Autósmozi – Nyár 2023.
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2023 – Német Autók és Motorok Nyári Találkozója

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021