Megérkeztem
Megérkeztem
Már korábban is nézegettem a Csonti Car-nál ezt a BMW-t, mostanra kíváncsi lettem rá. A „Hetes” BMW mellett ez volt a másik Chris Bangle által tervezett autó, aminek a formavilága oly távol állt tőlem mindig.
rekeszen és a könyöklőben lévő – hűthető! – nem túl tágas tárolón kívül csak a kissé szűkös kesztyűtartó van. Külön piros pont a középső ülésből átalakítható hatalmas könyöklőért, amiből elől egy dupla pohártartó hajtogatható ki, de emellett egy kisebb tároló rekeszt is rejt. A háttámlák dőlésszöge pont megfelelő,ahogyan bőséges a fej és a lábtér is. A háttámlák 2/3 arányban előre dönthetőek, mi több, eddig egyedülálló módon, előre döntött állapotban az üléseken van egy sín, ami a hátsó térelválasztó merevítésének készült. Kulturáltabb megoldás, mint bedobni a hátsó lábtérbe vagy a csomagok mellé tenni. Más kérdés, hogy bűvészkedni kell vele egy pár percet, mire az ember megfelelően helyreteszi, nem biztos, hogy sokan veszik rá a fáradtságot. Tény, a csomagtartó hatalmas! Az 500 liter a kategóriában egészen jónak számít, az 1650 literesre való bővítéssel pedig simán elnyel egy méretesebb hűtőszekrényt is. Az itt található, opcionálisan rekeszelhető, dupla padló – amit ráadásul két gázrugó tart – rögzítőfülek, kihúzható térelválasztó és 12V-os csatlakozó pláne élhetővé teszi az autót. Helyből és kényelemből nincs hiány. Amit fontosnak tartok megjegyezni, hogy a csomagtér ajtó kétféle nyitási lehetősége frappáns és praktikus ötlet, amennyiben csak apróságokat akar pakolni az ember, megteheti, hogy csak az üveget nyitja ki. Ezzel együtt az elhúzott hátsó takaró is felszalad automatikusan, hozzáférhetővé téve a csomagtartót.
Lényegében teljesen nyitott állapotban, jóval az első ülések mögé nyitható, a szélterelőnek hála mondhatni egészen huzatmentesen működik, akár autópálya tempónál is. Persze, annál a tempónál már akad szélzaj bőven. A sötétítő visszahúzásával viszont teljesen zárt lesz ismét az utastér, aki beül, észre sem veszi, hogy a feje fölött nem szimpla tető van.