logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Toyota Corolla TNGA 1,5 M/T Comfort Style Tech (2021)

Létezik még szívó benzines

Mondhatni a csapból is a Toyota Corolla folyt az elmúlt évben. Kipróbáltuk a kínálat közel minden lehetőségét. Végig mentünk a hibrid palettán, az 1,8-assal sedan-t, és a Corolla TREK-et, a 2 literessel pedig csapotthátút próbáltunk ki. A Touring változatot még az 1,2-es, turbo benzinessel  teszteltük, ami azóta már nem rendelhető. Helyette érkezett ez a 3 hengeres, másfél literes benzines aggregát. Alapvetően a többi modellhez képest az autó mérete, helykínálata, fék/futómű tudása nem változott, ismét megjegyezném, hogy a hibrid modelleknél a hátsó ülések ülőpárnája keskenyebb, mivel az ülések alatt lakik a hibrid akkumulátor. Még mindig nehéz megtalálni a kissé jobbra, a rendszám világítás mellé elrejtett csomagtér nyitó gombot, illetve mókás a felszereltséghez tartozó bicskakulcs is – kicsit a ’90-es években érezhetjük magunkat, amikor kipattintjuk beindításhoz. Természetesen a formavilág kívül és belül abszolút modern, a járműnek egyértelműen Japán vonási, divatos felnijei vannak.

A korábban, 10 sebességes e-CVT váltóval kipróbált ezerötös Yarisban megismert motort ez esetben hat sebességes váltóval párosították, amihez a korábbi tapasztalatok alapján igen komoly reményeket fűztünk. Úgy tűnik, nem jött be a számításunk, mert izgága, sportos, fürge kis benzines helyett egy kissé öreguras, lomhább, hosszú váltóval szerelték a járművet. Ez megmutatkozik a gyorsulási adatokban és kissé nyirbálja a vezetési élményt is, hiszen az e-CVT alapján reménykedtünk egy pörgős, rövid váltóval szerelt autóban. Értelemszerűen a hosszabbra hangolt váltó előnye, hogy magasabb sebességi fokozatban alacsonyabb fordulatszámon marad, tehát méretéhez képest egészen takarékosan közlekedik. A motor – ahogy már korábban is kiemeltem – egészen jó dobás volt a Toyotától. Háromezres fordulat alatt egészen halkan üzemel, szinte alig hallani valamit a három hengerből. Talán enyhén siklócsapágy hangja van, de kisebb sebességnél a futóműzaj elnyomja – pedig az sem erős – nagyobb sebeségnél pedig a szintén nem túl szignifikáns szélzaj kerekedik felül a motor hang felett. Nagyobb fordulaton – 4000/perc fölött – érkezik meg a szokásos Wartburg hang, ami szerintem egyáltalán nem zavaró, de azok számára, akik a finomabb járású négy hengeresekhez szoktak, valóban tükrözi a rendszámban is megjelenő 404-es hibaát. A 125 lóerő valóban forgatásra érkezik meg, ahogyan a 153 Nm is. A 12 másodperc fölötti 100-as gyorsulás nem túl fürge, de a 190 km/h-s végsebesség hozza az elvárt értéket. Autópálya tempónál kényelmes utazót tud, megfelelő erőtartalékkal. A korábbi ezerhatos szívó benzinesnél egy kicsit gyengébb, de hasonlóan forgatásra dinamikus motor már egy egészen más iskolát képvisel, ami rengeteg fejlesztés eredménye. Ennek megfelelően az ezerhatosnál jelentősen takarékosabb háromhengeres Corolla fogyasztása 100 km/h-val haladva, 2700/perc-es fordulatszámon 5-5,5 l/100km, ugyanez 130 km/h-nál 3500/perc-es fordulaton 6,5-7 l/100km, városi használat mellett 7-8 liter. A 6,8 literes átlag nagyjából reális, hiszen minden körülményt kipróbáltunk az autóval, ami hétköznapi helyzetekben előfordulhat. Számomra változatlanul meglepő, hogy a szívó, benzines motorokhoz nem jár a start-stop rendszer, tehát elindulástól, leállításig folyamatosan jár a motor.

A hazai piac számára még mindig az ár a szűk keresztmetszet, az autó alapára most akciósan 6,5 millió Forint alatt marad egy kicsivel. A tesztelt modell viszont közel 10 millió Forintba kerül, de egy Executive vagy GR-Sport modell, teljes felszereltséggel simán belefut a 12 milliós árba is. Kissé riasztó, hogy nem olyan régen ezért a pénzért még egy fullos Toyota Camry-ba ülhettünk bele.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

 Tesztautónkat a Toyota Magyarországnak és Balogi Ádámnak köszönhetjük, tisztaságáért pedig ismét az Easy Wash Lurdy Ház csapata felelt.

2022.03.11.

Zolo

Műszaki adatok
Motor 1490 cm3, VVT-i soros, 3 hengeres, szívó benzines
Teljesítmény 125 lóerő (92kW) @6600/perc
Nyomaték 153 Nm @4800/perc
Erőátvitel 6 sebességes, kézi váltó
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,1 másodperc
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás 6,8 l/100km 
Saját tömege 1280 kg
Csomagtér 471 liter, bővíthető
Alapára 6 490 000 Ft 
Tesztautó ára 9 710 000 Ft
Share

« Lexus LS500h L AWD Supreme (2021)
Különleges Porsche 968 bukkant fel egy árverésen »

Legutóbbi bejegyzések

  • III. WSC Oldtimer Találkozó
  • FEST Autósmozi – 2023 Augusztus
  • Bálna Túra – Mercedes-Benz 300 SEL
  • Fest Autósmozi – Nyár 2023.
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2023 – Német Autók és Motorok Nyári Találkozója

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021