Egy kicsit más
Gombamód szaporodnak a gyártók elektromos autói. Nem régen volt dolgunk az Opel Corsa elektromos változatával, utána pedig a Nissan Leaf nagyobb hatótávú példánya járt nálunk. Korábban már járt nálunk MX30-as Mazda,akkor a 100. évfordulós modellelvolt dolgunk. Egyedi belső kárpitok, külső díszítés jellemezte. Ezek a különleges dolgok sajnos most elmaradtak, de semmit nem rontottak a tesztelés lehetőségén, hiszen cserébe a vételár kedvezményesebb. Két autó érkezett hozzánk a Magyar Mazda Klub nyári eseményére, az Országos Mazda Találkozóra, amit a Rukkel Tónál tartottunk idén is.
Sajnos – mivel kapacitásunk véges – az egyik autó tesztelésére volt csak lehetőségünk. A korábban tesztelt modellhez képest a felszereltségi szint alacsonyabb, de mindezzel együtt is bőven tudja az autó a szükséges felszereltséget. Talán egy dolog szabhat korlátot az örömünknek, az pedig a 200 km körüli maximális hatótávolság, de mindenképpen figyelembe kell venni, hogy ez a crossover első sorban városi, agglomerációs használatra készült, arra pedig tökéletesen megfelel jelen formájában. Az ígéretek szerint a hatótáv-növeléshez rövidesen bevezet a Mazda egy az elektromos megoldáshoz hozzáadott Wankel motort, amely képes lesz az akkut tölteni. A rotoros megoldást már igen sokan, kíváncsian várják. Tesztelésünk szerint az autó hatótávolsága fűtéstől/hűtéstől és használattól, sebességtől függően 140-223 km közötti hatótávra képes. Villámtöltőről akár egy óra alatt is 80%-ra tölthető az autó, de otthoni hálózatból 220V-ról, nulláról teljesen feltölteni 20-22 óra is lehet. A kissé szokatlan, modern formája viszont egész jól beleilleszkedik a városi autók különcködő formavilágába.
Számomra változatlanul nagy szerelem a szekrényajtó szerűen szétnyíló első és hátsó ajtó, amit nagyon szerettem az RX8-as Mazdánál is. Az autó klímaberendezése és annak hatótáv-csökkentő jelentősége különösen górcső alá került és az adaptív, LED fényszórókat is alaposan igyekeztünk megvizsgálni – nagyon elégedettek voltunk mindkét funkcióval. Az adaptív sebességtartó elektronika remekül működik, jól tartja a távolságot és tökéletesen alkalmazkodik a forgalmi helyzetekhez. Kissé szokatlan a hátsó ablakok mozdíthatatlansága és talán indokolja a feláras napfénytető (300 000 Ft) megrendelését, hiszen elektromos autózásnál sokan húzzák le az ablakokat, viszont fentiek hiányában ez így huzatot generál, ami egyeseknek kellemetlen lehet. A tesztelés alatt a weboldalról sajnos sikertelenül bogarásztam ki a felszereltséget és az árakat, de mostanra ezek változtak is egy kissé – lentebb látható helyesen, a táblázatban, a műszaki adatokkal együtt. Fontos, hogy az itt is feltüntetett, teljes vételárból levonható 1 000 000 Ft Mazda támogatás.
Tesztautónkat köszönjük a Mazda Motor Hungary-nek, tesztautóink tisztaságáért az Easy Wash Lurdy ház gondoskodik.
Tekintsétek meg a videot és iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra.
2021.11.30.
Zolo
Műszaki adatok | |
Motor | Villanymotor 35,5 kWh |
Teljesítmény | 145 lóerő (107 kW) |
Nyomaték | 265 Nm |
Erőátvitel | fokozatmentes hajtás |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,7 másodperc |
Végsebesség | 140 km/h |
Hatótáv | WLTP szerint maximum 200 km |
Saját tömege | 1620 kg |
Csomagtér | 341-1171 liter |
Alapára | 10 390 900 Ft |
Tesztautó ára | 10 990 900 Ft |