logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Mazda MX-30 e-Skyactiv Luxury Modern 2021

Egy kicsit más

Gombamód szaporodnak a gyártók elektromos autói. Nem régen volt dolgunk az Opel Corsa elektromos változatával, utána pedig a Nissan Leaf nagyobb hatótávú példánya járt nálunk. Korábban már járt nálunk MX30-as Mazda,akkor a 100. évfordulós modellelvolt dolgunk. Egyedi belső kárpitok, külső díszítés jellemezte. Ezek a különleges dolgok sajnos most elmaradtak, de semmit nem rontottak a tesztelés lehetőségén, hiszen cserébe a vételár kedvezményesebb. Két autó érkezett hozzánk a Magyar Mazda Klub nyári eseményére, az Országos Mazda Találkozóra, amit a Rukkel Tónál tartottunk idén is.

Sajnos – mivel kapacitásunk véges – az egyik autó tesztelésére volt csak lehetőségünk. A korábban tesztelt modellhez képest a felszereltségi szint alacsonyabb, de mindezzel együtt is bőven tudja az autó a szükséges felszereltséget. Talán egy dolog szabhat korlátot az örömünknek, az pedig a 200 km körüli maximális hatótávolság, de mindenképpen figyelembe kell venni, hogy ez a crossover első sorban városi, agglomerációs használatra készült, arra pedig tökéletesen megfelel jelen formájában. Az ígéretek szerint a hatótáv-növeléshez rövidesen bevezet a Mazda egy az elektromos megoldáshoz hozzáadott Wankel motort, amely képes lesz az akkut tölteni. A rotoros megoldást már igen sokan, kíváncsian várják. Tesztelésünk szerint az autó hatótávolsága fűtéstől/hűtéstől és használattól, sebességtől függően 140-223 km közötti hatótávra képes. Villámtöltőről akár egy óra alatt is 80%-ra tölthető az autó, de otthoni hálózatból 220V-ról, nulláról teljesen feltölteni 20-22 óra is lehet. A kissé szokatlan, modern formája viszont egész jól beleilleszkedik a városi autók különcködő formavilágába.

Számomra változatlanul nagy szerelem a szekrényajtó szerűen szétnyíló első és hátsó ajtó, amit nagyon szerettem az RX8-as Mazdánál is. Az autó klímaberendezése és annak hatótáv-csökkentő jelentősége különösen górcső alá került és az adaptív, LED fényszórókat is alaposan igyekeztünk megvizsgálni – nagyon elégedettek voltunk mindkét funkcióval. Az adaptív sebességtartó elektronika remekül működik, jól tartja a távolságot és tökéletesen alkalmazkodik a forgalmi helyzetekhez. Kissé szokatlan a hátsó ablakok mozdíthatatlansága és talán indokolja a feláras napfénytető (300 000 Ft) megrendelését, hiszen elektromos autózásnál sokan húzzák le az ablakokat, viszont fentiek hiányában ez így huzatot generál, ami egyeseknek kellemetlen lehet. A tesztelés alatt a weboldalról sajnos sikertelenül bogarásztam ki a felszereltséget és az árakat, de mostanra ezek változtak is egy kissé – lentebb látható helyesen, a táblázatban, a műszaki adatokkal együtt. Fontos, hogy az itt is feltüntetett, teljes vételárból levonható 1 000 000 Ft Mazda támogatás.

Tesztautónkat köszönjük a Mazda Motor Hungary-nek, tesztautóink tisztaságáért az Easy Wash Lurdy ház gondoskodik.

Tekintsétek meg a videot és iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra.

2021.11.30.

Zolo

 

Műszaki adatok
Motor Villanymotor 35,5 kWh
Teljesítmény 145 lóerő (107 kW)
Nyomaték 265 Nm
Erőátvitel fokozatmentes hajtás
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,7 másodperc
Végsebesség 140 km/h
Hatótáv WLTP szerint maximum 200 km
Saját tömege 1620 kg
Csomagtér 341-1171 liter
Alapára 10 390 900 Ft
Tesztautó ára 10 990 900 Ft
Share

« Toyota Hilux Invincible 2,8 D-4D (2021)
Toyota RAV4 PHEV Selection VIP (2021) »

Legutóbbi bejegyzések

  • SsangYong Rexton G4 Premium Plus (2022)
  • AszfaltTeszter Epizód I.
  • Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive (2021)
  • Nissan Micra N-Design 1.0 IG-T 92 XTRONIC (2021)
  • Aszfalteszter

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021