logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Toyota RAV4 PHEV Selection VIP (2021)

Zöld rendszámos kontrás

 

Ismét egy remek Toyota RAV4-est sodort elénk a sors, az autó pedig változatlanul a kategória kedvence. Ez utóbbira alaposan rákontrázott a Toyota, hiszen egy nagyobb akkuval megspékelve, Plug-In változatban is gyártja a RAV4-est. Mondhatni ezáltal végig értünk a RAV4 palettán, hiszen a sima benzines változatot , majd a hibridet, sőt a Black Editiont is teszteltük már. Jelen tesztalanyunk a nagyobb akkumulátornak köszönhetően kizárólag elektromosan és képes szignifikánsan sok kilométert megtenni – a sima, hibrid változathoz képest.

A rendszer összteljesítménye jelentősen növekedett, a nagyobb akkunak és áthangolt benzinmotornak köszönhetően 306 lóerő és 227 Nm, amivel gazdálkodunk. Az össz-lóerőt csak 6000-es fordulaton, de a nyomatékot már 3200-as fordulaton is leadja, ami által sokkal dinamikusabb lesz a sima hibridnél. Sajnos a többlet akkunak “köszönhetően” növekedett a jármű saját tömege is, közel 400 kg-al lett nehezebb, így a két tonnát súrolja. Mindennek ellenére a többletvillany hozzásegít minket 6 másodperces 0-100 km/h gyorsuláshoz, ami által komoly meglepetéseket tud okozni a súlyos járgány. A végsebesség változatlanul 180 km/h – őszintén, többre nincs is szüksége egy ilyen járműnek. A korábbi tesztekben elég alaposan leírtunk mindent az autóról, így ezeket most nem részleteznénk, a fenti linkeken megtaláltok minden lényeges információt. Ezt a szabadidőautót végre terepen is sikerült kipróbálnunk. Az Intelligens összkerékhajtás remekül elosztja az erőt és igyekszik mindig arra a kerékre összpontosítani, ahol aktív a tapadás, jó eséllyel ennek az autónak is csak a megfelelő gumi választás és a hasmagasság az, ami gátat szabhat a terepjárásnak. Jelzem utóbbi abszolút rendben van, az autó szabadidő-terepjáróhoz mérten megfelelő adottságokkal rendelkezik könnyebb terepek meghódításához. Tesztünk másik lényeges pontja az elektromos hatótáv kiaknázása volt. Korábban – hidegebb időben és kicsit dinamikusabb használattal – kollégák jó eséllyel megtalálták az akkumulátorból kiautózható egyik legalacsonyabb távolságot, ami 45 km volt. Nekünk sikerült az egyik legjobbat kihoznunk belőle, ez 95 km volt, kizárólag elektromos üzemmódban – jó eséllyel képes az autó 100 km fölé is merészkedni óvatos, sík területi használattal.

Mindez azt jelenti, hogy otthoni töltéssel kicsivel 500 Ft fölötti költséggel tudunk megtenni 100 km-t (éjszakai áramot használva még olcsóbban – ez jelenleg kicsivel több, mint egy liter benzin ára. Természetesen a sima 220 V-os töltés esetén 8 órát kell az autónak a hálózaton csüngeni – de saját tapasztalatom szerint ez nem okoz problémát. Értelemszerűen, akinek sietősen szüksége van az elektromos használatra, az utcai töltőkön – akár a villám töltőn – ez idő töredéke alatt belekényszerítheti az autóba a szükséges Ampereket – jelentősen drágábban. Utóbbi esetben elgondolkodtató, hogy érdemesebb-e a sima hibrid üzemmódot használni, hiszen az RAV4 akkor sem fogyaszt sokat. A tömegnövekedésen kívül talán egyetlen hátrányát észlelni a nagyobb akkunak, az pedig a csomagtartó űrtartalmának 60 literrel való csökkentése. Igaz, így is 520 literrel kalkulálhatunk, tehát kicsinek semmiképpen nem nevezhető. Az autó extrái közül talán a visszapillantót kedveltük a legjobban – mókás helyzeteket okozott, amikor megpróbáltam megtalálni benne magam, hiszen kamera által vetített képe van – természetesen normális tükörként is használható, ha átbillentjük arra a funkcióra.

A képen épp a FritzenFest zászlóshajóját kísértük vele haza a nyári rendezvényről, a Rukkel tónál. A RAV4 remekül funkcionált a rendezvényen is, hiszen rengeteg holmi elfért benne és csapatszállításban is igencsak jeleskedett. Visszatérve az elektromos használatra – a jármű benzin fogyasztása a felhasználás módjától sokban függ. Amennyiben valaki rendszeresen feltölti és elektromos módban használja, akár 0 liter benzinnel is képes közlekedni. Amennyiben pedig nem használják ki az akkumulátor többlet lehetőségeit, a sima, hibrid 6 liter körüli átlag fogyasztásával lehet számolni. A közel 1000 km-es tesztelés során nekünk 2,1 literes átlagot produkált az autó vegyes használat mellett. Szűk keresztmetszet lehet az ára, hiszen a minden extrával felszerelt – gyöngyházmetál fényezésű (310 000 Ft) – tesztautónk ára közel 22 000 000 Ft. Elsőre soknak tűnhet – figyelembe véve a RAV4 tíz millió körül induló alapárát, de hazai viszonylatban, egy ilyen méretű, felszereltségű, tölthető hibrid ára sajnos ilyen magasságokban a realitás talaján áll.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

Köszönjük a tesztautót a Toyota Magyarországnak, az ügyintézést pedig Balogi Ádámnak. A tesztautóink tisztaságáról most is az Easy Wash Lurdy csapata gondoskodott.

                                                                                                                      2021.12.09.

/Zolo/

 

Műszaki adatok
Motor 2487 cm3, 4 hengeres benzines VVT-iE, Atkinson-ciklusos hibrid
Teljesítmény Összesen 306 LE (225 KW) 6000/ ford. , benzines motor: 185 LE, elektromos motor: 134 LE (elől), 40 LE (hátul)
Nyomaték Összesen: 227Nm 3200-3700/ ford. a villanymotorok elől 270 Nm, hátul 121 Nm
Hajtáslánc E-CVT, E-Four 4X4 – elektromos négykerékhajtás
Gyorsulás (0-100 km/h) 6 másodperc
Végsebesség 180 km/h
Saját tömege 2000 kg
Csomagtér 520-1630 liter
Fogyasztás (mért) 2,1 l/100km
Elektromos hatótáv kb. 45-100 km (hőmérséklet és használat függően)
Alapára 18 290 000 Ft
Tesztautó ára 21 600 000 Ft
Share

« Mazda MX-30 e-Skyactiv Luxury Modern 2021
Nissan Juke Tekna 1.0, 7DCT (2020) VIDEO »

Legutóbbi bejegyzések

  • Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive (2021)
  • Nissan Micra N-Design 1.0 IG-T 92 XTRONIC (2021)
  • Aszfalteszter
  • Lexus LC500 Convertible (2021)
  • Volkswagen Golf I. 1,6D Custom (1981)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021