logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Mercedes-Benz B 180 CDI, 2010

Egy nagyobb kocsi Anyának

 

Régen volt már nálunk Mercedes-Benz. Tény, hogy Krisztián 190E Mercijét nehéz túlszárnyalni, annyira csodálatos állapotban van! Meg is csodálhatjátok nálunk, az AMTS-en, március 20-22 között, a Hungexpon, a B Pavilonban, a FritzenFest standján.

 

WP_20150216_14_11_22_Pro

Ez az autó természetesen merőben más kategória. A CsontiCar-nál pillantottam meg, még a múltkori Ford Taunus tesztelésekor, és úgy tűnik megvárta, míg legközelebb arra járok. Őszintén bevallom, sosem tetszett ez az autó, de természetesen ez szubjektív. Idétlennek tartom a formát: valahogy a hosszú tengelytáv, a magas építés és a bödönszerű karosszéria számomra egy mindig éppen orra-esni akaró, kis gnóm szörnyetegként láttatja ezt a szegény jószágot. Pedig ez egy egészen jó autó…

Amint legyűröm az esztétikummal kapcsolatos ellenérzésemet és beülök, kifejezetten kényelmes helyen találom magam. Szépen, Mercedesesen kézre áll minden, praktikusan, gyorsan átlátható mindennek a vezérlése, irányítása, a magas építés miatt könnyű a ki-beszállás, ráadásul remekül kilátni. Egészen jól beállítható a kormány-ülés kombó, bár pár centi nekem hiányzik a tökéletes, „fekve-könyökölve-vezetős” megoldáshoz. Maga az ülés kényelmes, bár a beállítása kicsit idétlen, nehezen elérhető a magasságállítás és a háttámla döntés is, ráadásul tekerős megoldás, így pláne komplikált. Térd magasságban – az automata váltó miatt kicsit terpeszkedve vezetve – kemény műanyagok vannak, hosszú úton jó eséllyel megnyomják az ember térdét. Persze ez betudható a sajátos vezetési pozíciómnak is, normális embernek lehet nem akad ilyen gondja… Továbbra is sérelmezem, hogy a kormányon jobb oldalt van a hangerő, bal oldalt a menü vezérlés, szerintem fordítva sokkal logikusabb és praktikusabb lenne.

WP_20150216_14_38_00_Pro WP_20150216_14_46_51_Pro

Furcsa, hogy nincsenek tároló rekeszek. Oké, van egy zseb az ajtón és az automata váltó elé lehet pakolni, de az nem stabil hely. A variálható hamutartós megoldás aranyos – egy csomag rágónak. A könyöklőbe nem lehet pakolni. A pohártartó nem túl nagy, az apró fiókocska pedig, amit ki lehet húzni a könyöklőből piszok idétlen. Két golyóstollat lehet beletenni nagyjából, ráadásul, hogyha a pohártartó foglalt, akkor vagy kiborítja, ami ott van vagy ki sem nyílik rendesen a kis fiók. Nem egy átgondolt konstrukció. Feltételezem, hogy a mérnökök is rájöhettek a pakoló hely hiányára, ezért az utas oldalon, a középkonzol oldalára felkerült egy nagy, gumis, háló. Praktikus ötlet, ki ugyan nem váltja a hiányzó tárolókat, de kompenzál egy kicsit. Apró esztétikai baki, a hőmérséklet állító gombok alatti üres panel is. Miért nincs ott semmi…? Odafért volna egy kis rekesz vagy lehettek volna nagyobbak a gombok. Így szimplán esetlen, hogy van ott egy csupasz, fekete, műanyag felület. A kesztyűtartó átlagos méretű, AUX csatlakozóval és egy elektromos, kábelkivezetéssel. Egy kis kör alakú műanyaggal kapcsolható a hűtése is a nem túl tágas tárolónak. Ahogy itt bogarásztam, kicsit kiporoltam a szőnyeget is és ahogy felvettem, feltűnt egy rekesz. Egész felvillanyozódtam, hogy micsoda cseles, rejtett megoldás, de mikor kíváncsian kinyitottam egy 20Ft-os segítségével, hopp: az akkumulátor. Bevallom: sosem kerestem volna itt, ha meg kell találnom, annyira abszurd az elhelyezése.

Fura módon – kísértetiesen hasonlóan a Mercedes A osztályhoz – ami hibákat elkövet az első ülések körül a gyártó, azokat a hátsó ülések körül és a csomagtérben bőségesen egyensúlyba hozza. A hátsó üléseken hatalmas hely van. Hátul óriási a fejtér, a lábteret pedig megirigyelhetné egy limuzin is. ISOFIX rögzítási pontok, három fejtámla – igaz, ha mind használatban van, akkor esélytelen hátra bármit is kilátni. 2/3 arányban dönthető ülések, amelyekkel az amúgy sem kicsi (544l) csomagtartó másfél köbméter fölé bővíthető.

WP_20150216_14_24_32_Pro WP_20150216_14_27_45_Pro

Alapvetően jól variálható az utastér, a csomagtérben például a pótkerék kivételével a dupla padló alacsonyabbra helyezhető, ezáltal több 10cm plusz terület nyerhető függőleges irányban, sőt, egy ügyes kis műanyag talp és egy elsőre szatyorakasztónak titulált műanyag fül segítségével több pozícióban rögzíthető ez a dupla padlóelválasztó. További két kis rekesz található felül-oldalt, ide is lehet mindenféle apróságot elhelyezni. A szokásos, két mozdulattal kivehető rolóval védhető minden, ami bent van, a kíváncsi szemek elől.

Miután ilyen alaposan kiveséztük az utas és csomagteret, lássuk, hogy mozog: a 109 lóerő és a 250 Nm nyomaték elboldogul a közel 1400 kg önsúlyú masinával. Nem egy erőgép, de nem is száguldozásra termett – szégyenben még ezzel az automata váltóval sem marad, sehol. Pedig a fék és a futómű remekül bírná a dinamikusabb vezetési stílust, elég feszes, sőt még ezekkel a 16”-os viszonylag ballonos gumikkal is kicsit pattogós. Tény: cserébe nem himbálódzik a karosszéria egy-egy kormánymozdulatnál, pedig a magas építés indokolná az ilyen jellegű gondokat. Egy erősebb, fickósabb motorral egész betyár kis járgány lenne. Ezzel a mérettel és a 7,8 l/100 km-es átlagfogyasztással képviseli a kategória átlagát, az óra szerinti 165.000 km pedig egyáltalán nem érzékelhető sem a motoron, sem az utastéren. Finoman kapcsolgat a hat sebességes, automata váltó is. A manuális funkciója kicsit idétlen, elég lassan reagál, indokolatlan is ebben az autóban, bizonyára nem sokan használják így.

Amennyiben valaki túllép az esetleges esztétikai ellenérzésein, remek autót talál ennek a B180CDI-nek a képében. Tágas, kényelmes, jól pakolható és variálható az utastér, ezzel a motorral hosszú időre remek társ lehet, akár családoknak is. Azon Hölgyeknek, akik úgy vélik, hogy kinőtték az A osztályt mindenképpen.

Zolo
2015.03.05.

unnamedWP_20150216_14_12_09_Pro

WP_20150216_14_34_04_Pro

 WP_20150216_13_34_08_Pro WP_20150216_14_16_21_Pro

WP_20150216_14_19_16_Pro

WP_20150216_14_20_12_Pro WP_20150216_14_24_46_Pro

  WP_20150216_14_42_52_Pro WP_20150216_14_47_02_Pro WP_20150216_15_16_01_Pro

Share

« BMW Z3 1.8, 1997
Opel Astra GTC Panorama 1,7 CDTI 2008 »

Legutóbbi bejegyzések

  • SsangYong Rexton G4 Premium Plus (2022)
  • AszfaltTeszter Epizód I.
  • Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive (2021)
  • Nissan Micra N-Design 1.0 IG-T 92 XTRONIC (2021)
  • Aszfalteszter

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021