logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive (2021)

Holdfényes tehénke

 

Meseszép ez a Holdfénymetál névre hallgató prémium szín, szerintem minden fillére megéri a 150 000 Ft felárat. A nagy méretű, 7 üléses SUV-ok között a Highlander nagyjából középen helyezkedik el a palettán méret szempontjából – házon belül is akad nagyobb, arról is rövidesen szó lesz. Egyel kisebb méretben, kizárólag 5 üléssel pedig a RAV4-es kapható. Több esetben volt már szerencsénk a kistesó RAV4-eshez, járt nálunk a Black Edition, a PHEV – Plug-in Hybrid – de korábban kipróbáltuk a sima benzines változatot és a sima  hibridhez is volt szerencsénk.

A hajtáslánc szinte megegyezik a Highlander és a RAV4 Hybrid változataiban, egy kicsivel több kraft került a nagyobb járgányba – mivel nagyobb a tömege is kissé. Egy benzines és két villanymotor adott a hajtáshoz: ennek megfelelően a rendszer összteljesítménye 248 lóerő és 270 Nm, amiből a benzines motor 1190 LE-t ad, a villanymotorok pedig 182 LE-t elől, hozzá társuló 270 Nm-el, 54 LE-t pedig hátul, illetve 121 Nm nyomatékkal.

Mindezek, így együttesen egészen dinamikusan mozgatják a 2100 kg-s járművet, az E-CVT váltó segítségével. A 8,3 másodperces 0-100 km/h-ra való gyorsulás és a 180 km/h-s végsebesség is szinte azonos a RAV4-essel. 

Az autó külsőre egyébként eléggé “amerikásra” sikerült, szerintem a kistesó sokkal markánsabb és egyedibb kinézetű – de vitán felül az USA a fő piaca a Highlander számára. Homogénebb, lágyabb formák és ívek, könnyedebben emészthető az egész.

Látványosak a magasabb felszereltségi szintekhez járó 235/55-ös, remek, Yokohama gumival szerelt 20″-os kerekek.

Az utastér roppant tágas, az első üléseken fejedelmi hely van. Az első üléseken két apró negatívumot említenék, az egyik a fejtámlák kizárólag magasságban állíthatósága, a másik, hogy a középkonzol lehetne egy hangyányit keskenyebb, kicsit terpeszkedőbb lenne a hely a sofőr ülésben.


Mindezzel együtt kényelmesek az első ülések, jól beállíthatóak, fűthető-szellőztethető mindkettő. Látványos és megfelelő méretű a középső kijelző is, egyszerre több információ is megjeleníthető rajta. A külön kispolchoz itt is csatlakozó töltés átvezetés van – abszolút remek ötlet.



Már-már alapfelszereltség ebben a kategóriában, de örömteli, hogy kormányfűtés is van. A szélvédőre vetített HUD remek dolog, szerintem minden autóban be kellene vezetni. Roppant tágas alaphelyzetben a középső üléssor is – közel 20 centit tologatható előre-hátra az üléspad – a dönthető háttámlákkal pedig akár szunyókáló pozícióba is kerülhetünk.



Külön mozog a 2/1 arányú ülés, mögötte pedig a padlóból kihajtogatható +2 ülés (ami az USA-ban +3 ülés) itt kicsit szűkösebb a hely, inkább 160 cm körüli embereknek/gyerekeknek javasolnám, de rövidebb útra két felnőtt is elfér, komolyabb kényelmetlenség nélkül. Azt mindenképpen tartsuk szem előtt – ahogyan a Lexus RX-nél is fontos információ volt – hogyha nyitva a két hátsó ülés, akkor a középső sorban is kompromisszumokat kell hozni a lábtérben egy kevéssé.


A középső sorban ülésfűtés és külön klímakonzol van, saját vezérelhetőséggel. A csodás napfénytetőt kiemelném – ez mindenütt az egyik kedvenc extrám.

A csomagtartó 7 üléssel csak jelzés értékű 241 liter, 5 üléssel már közelíti a 700 litert, két üléssel pedig több, mint két köbmétert szállíthatunk. Remek variálhatósága hosszú távon gondolkodva nem kevés szállítási költségtől, akár utánfutó vagy lakkocsi vásárlástól is megkímélhet minket – két üléssel akár ketten simán elalszanak a hátsó részben.


Az autó kényelme is kissé “amerikás”, enyhén himbálózik útegyenetlenségekre, de természetesen nem indokolatlanul, minden helyzetben megvolt a biztonság érzetünk. Meglepő, mert a malomkőnyi kerekekből mást néztünk volna ki.

Fogyasztás városban 8, dugóban esetleg 9,5 de 10 liter fölé nem megy. 100 km/h-nál 6 liter körüli fogyasztás tartható, autópályán 8-9 liter körül fogyaszt. Átlagra 7-8 liter között fogyaszt, de sok függ attól, hogy milyen körülmények között használjuk – ahogy minden hybridnél.

Az autó terepjáró képességei nagyrészt szintén egyeznek a RAV4 tudásával, a nagyobb tömeg befolyásoló kissé a tehetetlenség szempontjából, de könnyebb terepen már a téli gumikkal is remekül boldogult, valami terep gumival biztosan jól teljesítene egy fokkal komplikáltabb helyzetben is, de azért Land Rover szinten nincs a technika – értelemszerűen, nem is arra szánták.




Az autó jelenkori ára kicsivel túllépi a 22 millió Forintot, azt viszont érdemes szem előtt tartani, hogy hatalmas, hét üléses, hibrid és divatos formájú SUV-ról beszélünk, amely a kategória bajnok RAV4-es technikáját hordozza magában.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

Köszönöm a tesztautót a Toyota Magyarországnak, az ügyintézést pedig Balogi Ádámnak. A tesztautóink tisztaságáról most is az Easy Wash Lurdy csapata gondoskodott.

                                                                                                                      2022.05.16.

/Zolo/

 

Műszaki adatok
Motor 2487 cm3, 4 hengeres benzines VVT-iE, Atkinson-ciklusos hibrid
Teljesítmény Összesen 248 LE (182 KW), benzines motor: 190 LE, elektromos motor: 182 LE (elől), 54 LE (hátul)
Nyomaték Összesen: 270/121 Nm a két villanymotorból, a benzines 239 Nm 4300-4500/ ford.
Hajtáslánc E-CVT, E-Four 4X4 – elektromos négykerékhajtás
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,3 másodperc
Végsebesség 180 km/h
Saját tömege 2105 kg
Csomagtér 241(+21)-658-2387 liter
Fogyasztás 7,6 l/100km
Alapára 17 990 000 Ft
Tesztautó ára 22 520 000 Ft
Share

« Nissan Micra N-Design 1.0 IG-T 92 XTRONIC (2021)
AszfaltTeszter Epizód I. »

Legutóbbi bejegyzések

  • Tengely Túra 2023 – Tavaszi verseny, első forduló
  • Piaggio Porter NP6 Top (2022)
  • Ford Mondeo Hybrid FHEV (2021)
  • A BMW M10 Apfelbeck története
  • SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI 4WD aut. Premium (2022)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021