logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Lexus LC500 Convertible (2021)

Műremek

Tavaly nyár végén piszok nagy szerencsénk volt. Éppen elkaptuk az indián nyarat, amikor nálunk járt a Lexus csodája, az LC500 Convertible. Nem sokkal az LS500h luxus szedánja után kaptuk meg az autót, a korábbi hibriddel tapasztaltak alapján ennyire kirobbanó teljesítményre nem számítottunk. Ez az autó valóban visszaidézi a nagy, V8-as benzinesek korát. Azt az időszakot, amikor még nem számított a fogyasztás, nem volt tudomásunk a szennyezésről és eszébe nem volt senkinek egy Nissan Leaf kormánya mögé ülni.

Elképzelhető, hogy az utolsó V8-asok egyikével volt dolgunk, hiszen az emissziós normák és az ennek következtében fellépő büntetőadók miatt egyre több gyár mond le ezeknek a motoroknak az életben tartásáról és cseréli őket kicsi, turbós motorokra. Természetesen ilyenkor fülig érő vigyorral nyomjuk a gázt és gyönyörködünk a V8-as gurgulázásában – vagy épp üvöltésében. Ritkán adatik ilyen lehetőség, utoljára egy Ford Mustang volánja mögött hallgathattuk a V8 rotyogását. Lépjünk hátra pár lépést és tekintsük meg az autó külsejét.

Annak ellenére, hogy a videoban meglehetősen kritikus voltam az autóval, fontos kiemelni, hogy kinézete alapján gyakorlatilag guruló szoborként érdemes erre az autóra tekinteni. Úgy, mint valami műalkotásra a maga tökéletlen-tökéletességében.

A szépség szubjektívsége ellenére mindenképpen kiemelném, hogy bármerre mentem az autóval, mindenki tátott szájjal bámulta, hiszen minimális különbséggel szinte a prototípus másolata.

Olyan formai elemeket vonultat fel, mint az első és hátsó lámpák, a kiugró kilincsek, a kovácsolt felnik, de az egész autó formavezetése sem mindennapi. Olyan az egész, mintha egy csipetnyi jövő hirtelen beleszakadt volna a szürke valóságunkba és pillanatok alatt magával ragad. Tökéletesen felesleges benne praktikumot és használhatóságot keresni – ahogy én tettem.

Semmi jelentősége nincs, ha kevés a pohártartó, szűkek az ülések, hátul csak 10 év alatti gyerekek férnek el, érezhetően csavarodik a közel két tonnás karosszéria, hiszen egy gombnyomásra 15 másodperc alatt még a tető is kinyílik és az egész világ láthatja, hogy mi ott ülünk, a jövőben. Ott ülünk, ahova nagyon kevesen juthatnak el. Amikor pedig begurulunk a közért parkolójába és bemegyünk vásárolni, az olyan, mintha a ’80-as évek végén egy füstölgő DeLorean-ből szállnánk ki és mennénk be a Wall Mart-ba.


Ezt az autót még az is megnézi, aki egyáltalán nem érdeklődik a motorizáció iránt. Ez egy guruló szobor, semmihez nem hasonlítható esztétikai szempontból, amit manapság “autó” címszó alatt vásárolni lehet. természetesen egyértelműen azonosítható a hűtőmaszkról, hogy ez egy Lexus és itt-ott, nyomokban más formajegyek is visszaköszönnek az autón, de semmiképpen sem illeszkedik a jelen valóságba. Sehogyan sem.

Az öt literes, szívó, benzines motor 464 lóereje magas fordulatszámon, határozott forgatásra érkezik meg, az őt megillető hanghatással együtt, de a 4900-as fordulaton hátba vágó 540 Nm nyomaték is tetemes. Igaz, az 5 másodperces 100 km/h sprint nem mondható extrémnek – a mai világban hasonló értékeket már egy kissé felmérgelt HotHatch is tud, viszont itt tetemes tömeg mozdul meg, utasokkal együtt előfordul, hogy 2,5 tonna lódul meg egy irányba, egészen akár a 270 km/h-s végsebességig. Mindennek az aszfaltra juttatásában Torsen differenciálmű segít, hogy a 275/25 -ös, 21″-os kovácsolt acél felnikre szerelt hátsó gumikról ne egyenként, hanem egyszerre füstöljük le a gumit – ha voltunk olyan bátrak és kikapcsoltuk az ezt akadályozó elektronikát.

Igen, észnél kell lenni az autóval. Ahogy korábban a Ford Mustang, ez is nagyon hirtelen megy nagyon gyorsan és mire az arcunkra égett vigyorral felocsúdunk, már hipp-hopp hatot váltottunk Sport+ üzemmódban a manuálisra beállított 10 sebességes automata váltón és bőven 150 km/h környékén repesztünk. Természetesen a fogyasztás is az autó értékéhez mérhető.

A 14,2 liter/100km átlagfogyasztás hamar összejön, hogyha néhány határozott gázadás történik Sport+ módban, de 130 km/h-nál beéri 8-9 liter benzinnel, 100 km/h-val gurulgatva pedig 6-7 literrel is jól érzi magát. A városi fogyasztás bármikor 24 liter fölé kúszik, hiszen sem start-stop, sem más takarékossági intézkedés nincs. Minek lenne? Aki ilyesmit vásárol, ne nézze a fogyasztást – őszintén, az ECO üzemmód inkább mókás, mint valós.

A mozgását, a hangját pedig szinte lehetetlen megunni. Ahogyan azt is lehetetlen megunni, amikor szinte néma csendben, a legkisebb hanghatással a háttérben elegánsan, már-már légies könnyedséggel gurulunk. Ez az autó mindkettőre képes és mindkettőt szemek milliói kísérik, hiszen vonzza az összes tekintetet. Elhelyezkedünk a gyömbér színű bőr utastérben, hallgatjuk a Mark Levinson HiFi-ből szóló kellemes zenét és miénk a világ. Már a kulcs is önmagában egy műalkotás.

Igen, tudjuk, hogy beton kemény a rugózás és itthon igazából csak egy versenypálya aszfaltján tud érvényesülni igazán a tapadás sőt, még a csomagtér gombja is annyira extrém, hogy alig lehet megtalálni. Tudjuk, hogy csak 149 liter csomag fér bele és még egy MX5-ös Mazda is közel ennyit bír, de semmi jelentősége nincs.


Egyrészt, ezt azok nem tudják, akiktől bezsebeljük az elismerő – vagy éppen irigy – tekinteteket, másrészt a platina hitelkártyával bármit megoldunk, ha a szükség úgy hozza. Tudjuk azt is, hogy a hátsó ülés élhetetlenül szűk, de két modell alkatú lány elfér rajtuk – mert be akarja hajtogatni magát oda – miközben a legjobb cimboránkkal a jobbunkon végig gurulunk a Francia Riviérán, ebben a csodálatos Gran Turismoban.


Természetesen aztán felébredünk és itt találjuk magunkat a kis Magyar rögvalóságban, a klaviatúra mögött, miközben nézegetjük a 44 500 000 Ft-os árcédulát. Aki esetleg gyűjtőként megteheti, mindenképpen zsákmányoljon be egy ilyen autót. A forma tökéletessége, a szívó, V8-as benzines motor és az egész vizuális extrémitás okán ezek a járművek rövid időn belül igen értékes darabok lesznek.

Köszönöm a tesztautót a Lexus Magyarországnak és Balogi Ádámnak. A tesztautóink tisztaságáról most is az Easy Wash Lurdy csapata gondoskodott.

Tekintsétek meg tesztünket  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

2022.04.19.

/Zolo/

 

 

Műszaki adatok
Motor 4969 cm3, V alakban elhelyezett, 8 hengeres szívó benzines, DOHC Dual VVT-i 
Teljesítmény 464 LE (341KW) @7100/perc
Nyomaték 540Nm @4900/perc
Erőátvitel 10 fokozatú, manuálisan is kapcsolható automata
Gyorsulás (0-100 km/h) 5 másodperc
Végsebesség 270 km/h
Csomagtér 149 liter
Saját tömeg 2110 kg
Fogyasztás 14,2 l/100km (mért átlag)
Alapára 44 000 000 Ft 
Tesztautó ára 44 500 000 Ft
Share

« Volkswagen Golf I. 1,6D Custom (1981)
Aszfalteszter »

Legutóbbi bejegyzések

  • SsangYong Rexton G4 Premium Plus (2022)
  • AszfaltTeszter Epizód I.
  • Toyota Highlander Hybrid AWD-i Executive (2021)
  • Nissan Micra N-Design 1.0 IG-T 92 XTRONIC (2021)
  • Aszfalteszter

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021