logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek
Minőség, kényelem, környezetvédelem

Minőség, kényelem, környezetvédelem

Ford Mustang GT 2015

Ford Mustang GT 2015

Porsche 944 S2 Targa 1989

Porsche 944 S2 Targa 1989

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Ford Mustang GT 2016

Ford Mustang GT 2016

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

‹ ›

Toyota Yaris Cross Hybrid Premier Edition (2023)

Aranyló mustárló

Ezzel az autóval végre végleg letudtuk lemaradásunkat a korábbi video-szerkesztő váltás kapcsán. A japán kis crossover első kerekes hibrid változatát próbáltuk ki ezúttal. Volt szerencsénk a benzineshez már és az összkerekes hibridhez is – aminek sajnos a komplett anyaga elveszett. A forma már ismert (szerintem zseniális) a korábbi, benzines változat „kombi-Lada-kék” színéhez képest az aranyló-mustárságra szerintem remek választás.

A motortérben a már máshol is kipróbált 3 hengeres hibrid motor van, 92 lóerőt ad le 5500 as fordulaton illetve 120 Nm nyomatékot 3600-4300 között. A gyorsulási érték 11,2 másodperc a 0-100 km/h sávban és 170km/h végsebességre képes. Ez egy viszonylag új motor, találkoztunk már vele a Yarisban. A motortér rendezett, megfelelően mozgatja a sima Yarisnál valamivel nehezebb Yaris Cross karosszériáját.


A korábban taglalt kissé esetlen konzol a motortérben ismét szemet szúrt, de ezt leszámítva a sok-lemez hangja csukódáskor szintén nem túl bizalomgerjesztő – tény, nem sűrűn fogjuk nyitogatni.

A csomagtér az összkerekes változathoz képest egy kicsit kisebb. Elektromosan kinyílik, 397 liter alapjában és elég jó formájú, jól pakolható. Az aljzat alatt lévő rekesz praktikus, az alatta lévő defektjavító helyett praktikusabb a pótkerék szerintem. Bővíthető, a könnyű kis takaró – korábban kalaptartónak hívták – simán befér a csomagtér alsó tárolójába, a két hátsó ülés síkba fektetésével (1-1-1 – három külön részben, osztva dönthető) több, mint 1000 literre bővíthető.

A hátsó ülés helykínálata azonos a benzinesével, annyi apró különbségünk van, hogy az ülőlap szivacsa vékonyabb – mivel alatta is a hibrid akkumulátorok foglalnak helyet. A ki-beszállás fejbólintós, de az utastér helykínálata elégséges, két személy számára jó a helykínálat – hárman már szűkösen lennénk. A beltér több részben kopogós műanyagból áll – értelemszerűen ebben a kategóriában az első utasokra koncentráltak. Mivel az ülések igen fura arányban dönthetően, így a középső rész előre billentésével könyöklőnk is van – de akár síléc vagy más hosszú tárgy szállítására is alkalmas így.


Az első ülésre könnyebb a beszállás, hatalmas pozitívum a középső könyöklő – amely nem túl nagy, de egy pénztára belefér. További remek rakodóhelyek jellemzik az utasteret, vezeték nélküli töltő és még egy további telefon is elfér a műszerfalon lévő rekeszben, két pohártartónk van és az ajtózsebben is jól elfér egy nagyobb flakon és más holmik.

Az anyagok egy fokkal kulturáltabbak, mint a hátsó ülés körül, kellemes tapintású a műszerfal, jó fogású a kormány, puhább szövet és gumírozott dolgok vesznek körül, az ergonómia kellemes, a kormányon lévő gombok egyértelműek, a start gomb viszonylag könnyen megtalálható, a JBL HiFi kellemes, de feleslegesen drága extra. Kétzónás digitális klíma, adaptív tempomat, egész jó oldaltartású, elektromos deréktámaszos bőr (textilbőr) ülések, CVT váltó.


A kijelzőnek dicséret jár, jól látható, jól olvasható és az autó remekül kezeli az androidos és az almás telefonok tükrözését is – ennek ellenére ehhez a felszereltséghez a gyári navigáció is tartozék. A HUD (head up display) a szélvédőre szépen kivetíti a lényeges információkat, nagyon hasznos extra. A 3 féle vezetési mód (ECO, Normál, Power) értelemszerűen 3 teljesítmény fokozatot jelez, érezhető, de nem nagy eltéréssel.


Mozgásra egészen dinamikus a jármű, alapvetően elektromos üzemmódban indul el, ha a hibrid akku töltöttsége elég ehhez. A kijelzőnek dicséret jár, jól látható, jól olvasható és az autó remekül kezeli az androidos és az almás telefonok tükrözését is – ennek ellenére ehhez a felszereltséghez a gyári navigáció is tartozék. A HUD (head up display) a szélvédőre szépen kivetíti a lényeges információkat, nagyon hasznos extra. A 3 féle vezetési mód (ECO, Normál, Power) értelemszerűen 3 teljesítmény fokozatot jelez, érezhető, de nem nagy eltéréssel. Az ECO mód valóban kicsit noszogatni való, Power módban pedig érezhetően meglovasodik a jószág.

A futómű hangolása sportos, a rugózása feszes – illeszkedve egy sport-szabadidő járműhöz. Ezen egy ballonosabb gumi/kisebb felni combo-val tudunk finomítani, ha ilyen igényünk van. A legendás CVT igyekszik mindig ideális fordulaton tartani a motort – ennek köszönhetően itt is jelen van a hibrid bégetés, de a kis három hengeres ezerötösnek forgatva egy kicsivel morgósabb – felmérgelt Wartburg – hangja van, mint egy nagyobb, négy hengeresnek.

A kicsi hibrid előnye a fogyasztásnál jelentkezik, városban, éjszaka vitorlázva akár 3,5 liter/100km alatt is el lehet vele gurulgatni, de dugóban araszolva, klímázva akár a 6 literes fogyasztás sem irreális. Reálisan 4 literrel ügyesen el lehet vele mászkálni. A Yarisnál nehezebb és kicsit doboz formája miatt értelemszerűn egy kicsit magasabb, de nem veszélyes fogyasztásra számíthatunk. Az utastér hangszigetelését nem vitték túlzásba, de a külső zajszint még autópálya tempónál sem zavaró.

Ezáltal a járgány által közel minden kategóriában kínál SUV-ot, crossovert a Toyota. Bár ezzel a változattal terepre annyira nem, oda az összkerekes való – de a magas építése miatt egyszerűbb a beszállás is és a kilátás is jobb, mivel feljebb ülünk. Ugyan tesztünk óta egy kisebb faceliften esett át a modell és jelenlegi ára – az eredeti teszt óta kicsit emelkedett – 14 845 000 Ft, de a kategória egyik legjobb értéktartással rendelkező, néha már mosolyogtatóan keveset fogyasztó autójáért ez egy egészen jó ajánlat.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

Tesztautónkat a Toyota Magyarországnak és Balogi Ádámnak köszönhetjük, tisztaságáért pedig ismét az Easy Wash Lurdy Ház csapata felelt.



2024.10.06.

Zolo

Műszaki adatok
Motor 1490 cm3, VVT-i soros, 3 hengeres,  benzines-elektromos hibrid
Teljesítmény 116lóerő (85kW) @6600/perc – ebből a bezines 92, az elektromos 40 lóerő
Nyomaték 141 Nm @3600-4300/perc (ebből 120 Nm a benzinmotor teljesítménye)
Erőátvitel Fokozatmentes CVT váltó
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,2 másodperc
Végsebesség 170 km/h
Mért átlagfogyasztás 4,1 l/100km 
Saját tömege 1257 kg
Csomagtér 397 liter – 1097 liter 
Alapára 9 540 000 Ft 
Tesztautó ára 14 845 000 Ft
Share

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

  • Prev
  • 1
  • …
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • …
  • 353
  • Next
All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.