logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek
Minőség, kényelem, környezetvédelem

Minőség, kényelem, környezetvédelem

Ford Mustang GT 2015

Ford Mustang GT 2015

Porsche 944 S2 Targa 1989

Porsche 944 S2 Targa 1989

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Ford Mustang GT 2016

Ford Mustang GT 2016

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

‹ ›

SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI 4WD aut. Premium Plus (2024)

Agancsos állandóság

Kis késéssel, de nagyobb elánnal futunk neki a nyaraló szezon szünetében penitenciánk ledolgozásának, bár ez esetben YouTube csatornánk (IRATKOZZATOK FEL!) jobban tartja az időrendet.

Télen járt nálunk a SsangYong Musso Grand aktuális változata, amely egészen apró különbségeket hordoz a korábban tesztelt változathoz képest. Korea legrégebbi autógyára határozottan ügyes, apró mozdulatokkal fejlesztgeti járműveit. A világos, beige színű, nagy szemcsés metál fényezés szépen kiemeli az autót a szürke, színtelen, minden napi tömegből, mondhatni a színnel rákontráz a több, mint 180 cm-s magasságára. Küllemén a vagány szín mellett csak a “sokszemű” ködlámpa sort fedeztem fel a korábbi tesztautóhoz képest.

A motortérben a már megszokott 2,2-es turbódízel motor dohog, a már megszokott nyugalommal. Feltűnt, hogy remekül körül kéderezték, így jó eséllyel komolyabb dzsungel járásra is alkalmas lehet a jármű, hiszen orral beletalálva egy nagyobb vizenyős útszakaszba sem okozna beázást vagy egyéb gondokat. A 202 lóerő és 441 Nm változatlanul kellemesen kiszolgálja az üresen 2,2 tonna fölötti tömegű testet.

Az autó hátulján az összes létező információt megtaláljuk, amiről azonosítható. A zárható plató külön zárral és a központi zárral a távirányítóról is zárható. Ajtajának komoly tömegét a “soft-open” minta alapján szép lassan engedi le egy tompító mechanika, igényesen burkolt drótkötelek tartják. A jármű mokányságát mutatja, hogy már a plató ajtaja is komoly teherbírással bír, két felnőtt férfi tömegét minden gond nélkül viseli.

Ezúttal sem bukókeret, sem elhúzható roló nem tartozott a platóhoz, de a fontos kiegészítő, a műanyag burkolat része a felszereltségnek. Ügyes, ejtett csavaros megoldás segíti, a pakolást, aminél komoly rögzítő fülek segítik a rakomány egy helyben maradását. A laprugós változatok 1 tonna fölötti teherbírással, a tekercs rugós változatok 800 kg-s plató terhelést tudnak. Fontos szempont lehet a vontatás is a vonóhoroggal szerelt változatokon, hiszen akár 3 tonnát is vontathatnak.


Az utastérben is az apróbb változtatásoké a szerep. A hátsó ajtó furcsa kiképzése még mindig kissé megmosolyogtató – cserébe költséghatékony, hiszen sok elemet emeltek át a SsangYong Rextonból. Nem nyílik túl nagyra, de így is jól beférünk az ajtónyíláson, beszállásunk remekül elhelyezett kapaszkodó segíti. Az ülésen megfelelő a fejtér és rengeteg a lábtér. Saját szellőztető, ülés fűtés, könyöklő és kissé meredek háttámla jellemzi helyünket. A hatalmas ajtózsebek és a szinte elnyűhetetlen műbőr burkolat változatlan eleme a járműnek.

A sofőr ülésen helyet foglalva már több újdonságba futunk, bár a remekül beállítható, kényelmes ülés és a könnyű, kapaszkodóval segített beszállás változatlan.

A start-stop rendszer gombjának elhagyása jó eséllyel az AdBlue rendszer megérkezésével összeköthető. A fontos változás a középkonzolt jelentősen érinti, a kisebb, alacsonyabban lévő kijelző monitort felemelték és a középkonzol tetejére, jóval nagyobb méretben kitették.

Egyrészt láthatósági szempontból is előnyös, hiszen nem szükséges rá lenézegetni, másrészt nem tükröződik éjszaka a hátsó ablakon a visszapillantóból nézni. Ehhez hozzáhangolták a műszerfalat is, bár a fekete, zongoralakk színű burkolat csak addig látványos, amíg pár percre tiszta, hiszen azonnal látszik rajta a por és ezáltal gyorsan karcolódik is. Több gyártónak már sikerült nagyobb részt elhagynia ezt a fajta buroklat megoldást – még a sima, matt fekete is szerencsésebb. Ezen kívül egyébként puha, szivacsos kárpit jellemzi az utas előtti részt.

A középkonzol alsó részén teljesen digitális, modern klíma vezérlő kapott helyet, érintő képernyő, eltűntek a gombok legnagyobb sajnálatomra. A hagyományos USB csatlakozók is modernizálódtak, az újabb, gömbölyded, USB-C típusú csatlakozókkal gazdagodott az autó. Plusz pont, hogy maradt hagyományos szivargyújtó-csatlakozó is a műszerfalon.

Nagyjából ebben kimerültek a jármű újdonságai, ezeken felül a terepjáró képességét próbálgattuk kicsit, amit a megtekinthettek a lentebb is linkelt videon.

Az autó jól és dinamikusan mozog, már 1700-1800 fordulat/perctől szépen húz, betölt a turbó és megérkezik a szükséges erő is, amit a 6 sebességes Aisin váltó igen jól kezel. A kapcsolható összkerékhajtás megfelelő gumi választás esetén sok terepen elmegy, utcai gumival azért a mélyebb homok és néhány extrémebb terepviszony okozhat meglepetést. Stabil a futómű és jó menetkomforttal rendelkezik az autó – értelemszerűen a saját kategóriájához hasonlítva. Kissé imbolyog, kicsit “amerikás”, de kényelmes.

Sokat számít a jármű légellenállása városban 9,5-12 l/100km között, országúton 7-8 l/100km között, autópályán pedig 9 l/100km környékén fogyaszt. Hátszél esetén ez akár 6 liter alá is mehet, amíg a szél tart. Tesztünk végére az átlag fogyasztás kicsivel 9 liter fölé kúszott. Változatlan a korábbi értékhez képest. Kiemelném, hogy a motor más pickupokhoz képest igen jó hangszigeteléssel rendelkezik, csendesen jár és az autó zajszigetelésére is figyeltek, nem zajos a kabin.

Ár-érték arányban változatlanul az egyik legjobb a pickup piacon a SsangYong Musso Grand, bár lassan felfelé kúsznak az árak folyamatosan. A tesztben szereplő felszereltséggel, Premium Plus csomaggal, Sand Beige fényezéssel együtt a jármű ára 18 116 730 Ft (Promóciós ár 17 608 730 Ft). A jármű alapára Style felszereltséggel 13 206 730 Ft – értelemszerűen ezek az árak az ÁFA-t tartalmazzák.

Köszönjük a tesztelési lehetőséget a SsangYong Magyarországnak, tesztautónk tisztaságáról pedig az Easy Wash Lurdy Ház csapata gondoskodott.


Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

                        2024.08.10.

/Zolo/

 

 

Műszaki adatok
Motor 2157 cm3 turbo diesel, 4 hengeres, 16 szelepes
Teljesítmény 202 LE (148,6 kW) @3800/perc
Nyomaték 441 Nm@1600-2600/perc (manuális váltóval 400 Nm@1800-1800/perc)
Váltó 6 sebességes Aisin automata
Gyorsulás (0-100 km/h) kb. 12 másodperc
Végsebesség 172km/h
Mért átlagfogyasztás 9,2 l/100km
Saját tömege 2210kg
Alapára 13 706 730 Ft
Tesztautó ára 18 116 730 Ft
Share

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

  • Prev
  • 1
  • …
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • …
  • 353
  • Next
All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.