logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Toyota Landcruiser Executive VIP Family (2021)

Klasszikus és örök

 

Vitán felül áll, hogyha valakinek a nevét említjük, akkor a Landcruiserről nagy, szögletes, kényelmes, árkon-bokron áthaladó terepjáró jut eszébe mindenkinek. A jelenleg forgalmazott – és az elmúlt 10 évben minimálisan változtatott – autó valóban tudja mindezt. A forma már messziről egyértelműen azonosítható, már-már külön brandként is tekinthetnénk rá, hiszen a Landcruiser fogalom. Itt Európában talán egy fokkal kevésbé, de Ázsiában, Afrikában és Amerikában vitathatatlan pozíciója van a terepjárók piacán.

Méretei is elsősorban az utóbbi országokban teszik népszerűvé – a jármű valóban hatalmas. Hogyha az első üléseket hagyjuk csak ülő pozícióban, szinte lakni lehet az autó hátsó részében. Vitathatatlan, hogy 7 üléses mivolta teljes méretében kihasználható – sőt, sok országban bőven 10 fő fölött is elférnek benne. A “csomagtér” ajtó balról jobbra nyílik, ami itt inkább hagyomány, mint szokatlan – ahogyan például a Ford Eco Sport esetében.

Roppant tágas az utastér és kényelmes, minden extrával felszerelt, bár a műszerfalra tekintve, mintha visszalépnénk kicsit az időben, a kétezres évek derekára – mindenütt gombok, kapcsolók, érzékelhető mechanika. A mai érintőképernyős autókban – ahol már a “tapilap” is ciki – szinte unikum ilyesmit látni. Minden kiválóan működik, ahogy indokolt, ahogy annak kell. A LED-es fényszórók már a modern kor vívmányai, roppant jól bevilágítják az utat. Természetesen a járművet nem elsősorban aszfalton való használatra tervezték, a föld/homok/kavicsos talaj az igazi otthona.

Kizárólag gumi választás kérdése, hogy az autóval milyen útfelületen kívánunk haladni, gondolkodás nélkül elindul felfelé egy kavicsos folyómederben vagy vág neki a sivatagnak az 50°C-os Szaharában. Aszfalton egy csöppet esetlenül mozog, kissé érezhető a magas falú gumik, az alvázas felépítmény és a lágyabb futómű okozta minimális imbolygás – mindettől függetlenül az autó stabil és magabiztos ott is. Az első ülések roppant kényelmesek, királyi helyünk van, elektromos, memóriás ülések vannak, meglehetősen hagyományos elhelyezéssel – több helyen is találni kapcsoló konzolokat az autóban.

Hatalmas kijelző található a középkonzolon – kicsit régies grafikával, de remekül használható elemekkel. A mögöttük lévő üléssor állítási lehetőségei is egészen jók, temérdek fej és lábtér van, itt is külön klíma és ülésfűtés kapcsolókkal látták el az utasokat.

A hátsó sor szűkösebb, de még onnan is van oldalsó kilátás és megfelelő szellőztetés – ezeket az üléseket elektromosan lehet akár a csomagtartóból, akár a középső üléssor mellől ki-behajtogatni.

A csomagtér variálhatósága igen jó, 7 üléses állapotban meglehetősen lecsökken, de az ülések sorra lehajtogatásával a  kicsike 120 litertől közel 2 köbméterre növelhető.

A motor azonos a korábban tesztelt Toyota Hilux-szal, 2,8-as turbodízel, a kornak megfelelő AdBlue rendszerrel, automata váltóval, elektromosan kapcsolható Torsen diffivel. Tudja ugyanazt a 204 lóerőt és az 500 Nm nyomatéka felezővel a pletykák szerint akár 1000 Nm-t is tud, ha szükséges.

A fékek is meglehetősen méretesek, a két tonna fölötti járművel kényelmesen boldogulnak még extrémebb terep körülmények között is. Annak ellenére, hogy legenda és sokan mennek be úgy az autószalonba, hogy ilyet szeretnének, viszonylag hamar kiderül, hogy arra a minimális terephasználatra, amire szánják bőségesen elég egy Highlander is – illetve, ha nincs igény a 7 ülésre, akár egy sima RAV4-es is megfelelő lehet.

Mindennek ellenére, aki egy méretes járművet szeretne vásárolni, ami igen tartós, meglehetősen időtálló és az értékét is jól tartja – mitöbb, komolyabb terepjárást is gyakran beiktatna sokadmagával, annak gondolkodás nélkül ajánljuk. A fogyasztás 8 litertől felfelé bárhol lehet, tereptől, vezetési stílustól függően, nekünk 9,5 liter lett az átlag a teszthét alatt. Az árak a video felvétele óta sajnos igen sokat változtak, jelenleg a Landcruiser alapára kicsivel 21 millió Forint fölé kúszik, az általunk kipróbált, 7 üléses, VIP változat ára közel beleszalad a 29 millió Forintba. Természetesen ezért a pénzért nem csak egy terepjárót vagy egy hét ülésest kapunk, hanem egy legendát. 

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

Köszönöm a tesztautót a Toyota Magyarországnak, az ügyintézést pedig Balogi Ádámnak. A tesztautóink tisztaságáról most is az Easy Wash Lurdy csapata gondoskodott.

                                                                                                                      2022.09.06.

/Zolo/

 

Műszaki adatok
Motor 2755 cm3, 4 hengeres, turbodiesel
Teljesítmény 204 LE (150 KW) @3000/perc
Nyomaték 500 Nm @1600-2400/perc
Hajtáslánc 6 sebességes automata, kapcsolható összkerékhajtással, elektromosan vezérelhető Torsen központi differenciálművel
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 másodperc
Végsebesség 175 km/h
Saját tömege 2394 kg
Csomagtér 120-480-640-1934 liter
Fogyasztás 9,5 l/100km
Alapára 21 680 000 Ft
Tesztautó ára 28 270 000 Ft
Share

« Mazda MX-5 100th Anniversary G132 (2022)
Ssang Tivoli Grand X150 TGDi – Style Tech Sport (2022) »

Legutóbbi bejegyzések

  • SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI 4WD aut. Premium (2022)
  • Toyota GR Supra Dynamic 2.0 (2022)
  • Nürburgring Túra 2022
  • XEV Yoyo (2022)
  • Toyota Yaris Hybrid Selection Style (2022)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2021