logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek
Minőség, kényelem, környezetvédelem

Minőség, kényelem, környezetvédelem

Ford Mustang GT 2015

Ford Mustang GT 2015

Porsche 944 S2 Targa 1989

Porsche 944 S2 Targa 1989

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Ford Mustang GT 2016

Ford Mustang GT 2016

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

‹ ›

Toyota Yaris Cross GR-Sport, Hybrid e-CVT (2025)

Játszd újra, Sam!

A Toyota Yaris Cross 2020-as online világpremierjét – és az első modellek hatalmas eladási sikerét – követően, már-már a szokásos láthatatlansággal megérkezett a ráncfelvarrás is. Azért említek láthatatlanságot, mert – ahogy a Yaris, Corolla vagy a korábbi C-HR esetében is – alig észrevehetőek a facelift elemei. Anno láthattuk ezt a Mazda 6 esetében is, a forma olyan sikeres volt, hogy több alkalommal is annyira kicsi változásokat alkalmaztak csak, hogy alig észrevehető volt, hogy “ráncfelvarrották” a modellt.

A forgatást zord körülmények övezték, sehogy sem sikerült összeegyeztetnem az időmet az időjárással – amikor ráértem, akkor vízszintesen szakadt a jeges hó, amikor szép idő volt – nem értem rá. Ennek ellenére tartalmas hetet töltöttem el a gyöngyházfehér aprósággal.

Aprót említek, pedig már a premierkor kiderült, hogy egyáltalán nem kicsi ez az autó. Kívülről valóban nem tűnik nagynak, de ahogy az autó alapját képező Yaris esetében, itt is csalóka a helyzet, mert a belső helykínálat messze felülmúlja a külső által előrevetített lehetőségeket. A méretéhez képest tágas belsőn további tágassági élményt ad a hatalmas – sajnos nem nyitható – panoráma tető. Roppant okosan, gyárilag árnyékolóval látták el, amely fele-fele arányban előre és hátra nyílik, egy-egy kis rugó mechanika segítségével. Mivel motorra nincs szükség a mozgatásához, nem képez domborulatot a tetőkárpitban, tehát ennek – és az autó magas építésének köszönhetően – magasságban is remekül elférni a hátsó ülésen.

Viszont ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az autó elejétől a történetet. Láthatóan minimális változások érintik az autó külsejét, valóban alig megkülönböztethető a facelift előtti modelltől. Más mintázatot kapott a hűtőrács és a lökhárító betét, de inkább a műszaki változásokra koncentráltak a Japánok – nem az orbitális konzol, a motorháztető zárnál nem változott.

A motortér esetében ez annyit tesz, hogy az ezerötös, három hengeres motort és a hibrid rendszert csiszolgatták, egészen pontosan 130 lóerőt és 185 Nm nyomatékot sikerült kipréselni belőle. Természetesen ebből a minimális erő emelkedésből szinte semmit nem veszünk észre, hiszen a CVT tesz róla, hogy ne legyen észrevehető, hiszen bármilyen intelligens is, továbbra is hangos bégetéssel jelzi a 10,2 másodperces 0-100 km/h gyorsulást. Természetesen ez is szokás kérdése, hiszen a jó hibrid (vagy villanyautó) tulaj, elve tartózkodik a radikális pedálmozdulatoktól, hiszen a fogyasztás deciliterben (vagy kWh-ban) mérik és egy-egy gázadás akár súlyos Forintokban jelenhet meg a benzinkúton. Viccen kívül, az “ezeröcsi” valóban nevetségesen alacsony fogyasztásokra képes, hallhatóan kevesebbet megy a benzin motor a hatékonyabb hibrid rendszer következtében.

Fontos újdonság az autónál, hogy az adaptív, LED-es fényszóró már több részben képes kitakarni a szembejövő autókat – ezt a rendszert évekkel ezelőtt a Lexus csúcsváltozatában, az RX-ben már kipróbálhattuk. Természetesen itt még mindig nem annyira finom és úrias a megoldás, de már tovább mutat, mint a korábbi “fel-és-lekapcsolom” rendszer.

Sajnos csak az első kerék meghajtásos modellt tudtuk kipróbálni – pedig aki ilyen crossover vagy SUV kategóriában vásárol, annak az esetek nagy részében érdemes megvásárolni az AWD változatot – úgyhogy nagy terepjárást ezúttal nem tartottunk. A 18″-os kerekeknek köszönhetően sportosan feszes, kissé pattogós az autó mozgása, dinamikus vezetésnél ez igen kellemes, de Anyataxi üzemmódban érdemes kisebb felniket választani, de a GR Sport felszereltséghez nekünk ez járt. Látványra valóban nem utolsó, de a kényelem oltárán szerintem indokolatlanul sokat áldoz be a sportosság látszatáért. Persze, akár Sumacherként vehetjük a kanyarokat, de ennek indokoltsága szerintem megkérdőjelezhető  ebben a kategóriában.

Az autó csomagterének mérete nem változott. Továbbra is remekül pakolható, 397 literes, ülések ledöntésével 1097 literig bővíthető csomagtérrel van dolgunk, egy 4 fős családnak egy heti csomagja – okosan pakolva – elfér benne (összkerekes modell: 320 liter-1020 liter).


Azért említettem 4 fős családot, mert a hátsó ülés elsősorban 2 fő számára kényelmes, 3 főnek már rövidebb távon sem igazán komfortos. A hátsó ülés 3 részben dönthető, szimmetrikusan a két külső és egyben a középső rész – ez utóbbi akár 2 pohártartós könyöklő, akár sízsák számára is tökéletes lehet.

Utóbbi azért is lehet indokolt, mert a felső tetősínek okán, akár tetőbox vagy más tetőcsomagtartó is felszerelhető – a GR felszereltséghez jár a tetősín.

Az első ülések helykínálata sem változott, a GR felirat látványos és talán kicsivel jobb az ülések oldaltartása, de nem szignifikáns. Továbbra is inkább a kisebb testalkatúak számára komfortos, hiszen az ajtó oldalán lévő könyöklő, a középkonzol oldalán lévő térdtámasz jelzik, hogy inkább a 170 cm körüli magasságúak számára ideális vezetni. Természetesen magasabbak is elférnek, de igazán komfortosan az alacsonyabbak tudják beállítani a sofőr ülést. Dicséretes a középső könyöklő, a benne lévő apró rekesz is, de itt is inkább az alacsonyak tudják jobban használni.

Ügyes, kicsi tárolórekesz vesz körül minket, üregek, boxok, rekeszek találhatóak körülöttünk, pénztárca, napszemüveg könnyen elhelyezhető, de nagyobb tárgyaknak sajnos nincs helyünk. Sajnálatos módon továbbra is sok a kopogós műanyag az utastérben, ami a sofőr látóterében és közvetlen tapintási távolságában van, az egészen élhető, de lejjebb vagy oldalt már durvább anyagból van minden.

GR feliratos, sportos, műbőrrel burkolt kormányunk van, az üléseken is ez a műbőr/alcantara jelenik meg, az autó gombjai, vezérlő elemei a változatlan helyeken vannak – a bal térdnél lévő kapcsoló konzol továbbra is igen szokatlan, nem jól látható és nem jól elérhető, Toyotás sajátosság.

Téli használatnál érdemes figyelembe venni, hogy a magas hőfokra tekert fűtés több, intenzívebb benzin motor használattal jár. Ez esetben, rövid, városi használattal akár 8-9 liter / 100 km-es fogyasztás is elérhető, de erre is odafigyelve továbbra is nevetségesen alacsony, 5 liter alatti fogyasztással is eljárkálhatunk. Változatlanul él a házi chip-tuning, azaz a többféle teljesítmény fokozat lehetősége. A középső könyöklő előtt elhelyezett kapcsoló segítségével választhatunk a 3 üzemmódból.

Az 1263 kg tömeg egészen kedvező a crossover kategóriában, házon belüli, rokona a Lexus LBX egy kicsit nehezebb. Az alacsonyabb tömeg ellenére a Yaris Cross szemlátomást magasabb és kevésbé elegáns.

A fogyasztásról is beszéljünk, hiszen rengetegen ezt az információt várják. Városi körülmények között, mókásan alacsony 3,6-3,7 liter / 100 km-es értékkel is lehet éjszaka óvatosan vitorlázgatni, de normális használat esetén 4,0-4,2 liter/100 km a városi átlag használattal járó üzemanyag felhasználásunk.

Autópálya használat esetében, 4 fővel, csomagokkal megpakolva azért már 8 liter körül is beszöpörcsöl, de egy fővel elgurul 7-7,5 literrel is 130 km-s tempóval. Országúton 5,5-6 liter körül alakul a fogyasztás. A közel 1000 km-es, teljesen vegyes utakon való tesztelés alatt 4,8 liter/100 km átlag fogyasztást értünk el. Figyelembe véve az autó magasságát, kialakítását, homlokfelületét, ezek igen jó értékek.

Az autó vételára kissé borsosnak tűnik, de vegyük figyelembe, hogy a legjobb értéktartású, a legmegbízhatóbb, nagyon takarékos autóról beszélünk. Az alapmodell árát sikerült bepasszírozni 10 millió Ft alá a maga 9 940 000 Ft árával. A tesztelt modell, a GR Sport felszereltséggel, Tech és VIP csomaggal (utóbbi tartalmazza a panoráma tetőt is) 14 025 000 Ft.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

https://www.youtube.com/watch?v=oIo__B9r4pM&list=PLjSfq2NkIgTTSpFVy4SmSH9rOsJc7C0eT&index=8

Az autóért köszönet a Toyota Magyarországnak, különösképp Balogi Ádámnak. Tesztautónk tisztaságáról az Easy Wash csapata gondoskodott, partnerünk a Topmotorolaj.hu csapata, akik a Millers Oils kínálatából minden járműhöz tökéletes kenőanyagokat, üzemanyag-adalékokat tudnak ajánlani. Szintén támogat minket az AlpaGloves, kiváló autós kesztyűkkel. Kezdetek óta partnerünk a Matricakell.hu weboldalán remek matricákat, lámpafóliákat, dekorokat rendelhettek.

2025.11.08.

Zolo

Műszaki adatok
Motor 1490 cm3, VVT-i soros, 3 hengeres,  benzines-elektromos hibrid
Teljesítmény 130lóerő (85kW) @6600/perc – ebből a bezines 92, az elektromos 42 lóerő
Nyomaték 185 Nm @3600-4300/perc (ebből 120 Nm a benzinmotor teljesítménye)
Erőátvitel Fokozatmentes CVT váltó
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,7 másodperc
Végsebesség 170 km/h
Mért átlagfogyasztás 4,8 l/100km 
Saját tömege 1263 kg
Csomagtér 397 liter – 1097 liter 
Alapára (benzines)  9 470 000 Ft 
Tesztautó ára 14 025 000 Ft
Share

Legutóbbi bejegyzések

  • Toyota Yaris Cross GR-Sport, Hybrid e-CVT (2025)
  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 354
  • Next
All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.