logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek
Minőség, kényelem, környezetvédelem

Minőség, kényelem, környezetvédelem

Ford Mustang GT 2015

Ford Mustang GT 2015

Porsche 944 S2 Targa 1989

Porsche 944 S2 Targa 1989

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Ford Mustang GT 2016

Ford Mustang GT 2016

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

‹ ›

Toyota Aygo X Limited JBL Canvas Top 1.0 S-CVT (2023)

A legkisebb királyfi

Szégyen ide vagy oda, még egy kicsit úszunk a tesztekkel, ez pedig régebbről “beragadt”. Koránt sem szándékosan, egyszerűen csak az operatőr/szerkesztő váltás, a nyári rendezvények miatt tavaly sikerült elcsúszni egy kicsit és még most is ezt dolgozzuk le. Youtube csatornánk már egészen jól naprakész – két teszt van bent a csőben, ebből egyet a héten publikálunk – és lassacskán összeszedjük a weboldalt is. Idén még két eseményünk, az Őszi Autósmozi és A Nagy Csata IX. alkalma van hátra, aztán lassan zárjuk a szezont. Utóbbin összemérik tudásukat a német és a japán autók, ahogy már évek óta, minden ősszel.

Magyarázkodásból és reklámból elég is ennyi, ezúttal a Toyota apróságáról az Aygo X-ről írunk nektek. 2022 tél végén volt szerencsénk az apró autóhoz, ami már 2023-as modell volt – igen, lassan érik a facelift – de írásban is megosztjuk a tapasztalatainkat gyorsan. Tesztautónk egy bevezető modell, minden földi extrával felszerelve. Azaz JBL (dzséjbíel – így kell kiejteni), vászon tető és CVT váltó társult az 1 literes motor mellé – a korábbi Aygoból már ismert.

A jármű pozicionálása a Yaris alatti méretosztályt szolgálja ki – városi mini autó. Ez az Aygo második generációja és bár félrevezető az X jelzés, nem összkerékhajtásos. Megjelenése kedves, vidám, divatos, sportos, városias. Két színű – zöldes-szürke/fekete – fényezése és az apró narancssárga dekoráció feldobja és még fiatalosabbá, dinamikusabbá teszi a formavilágot. Mérete nagyjából az első Yarisra hajaz, az előző Aygohoz képest növekedett kicsit.

A rajta lévő narancssárga dekoros, matt fekete, felniken nem dísztárcsa van, hanem valódi alumínium felnik, 18″-osak és a vagány kis autó formavilágába remekül illeszkednek is – a menetkomfort hátrányára. 175/60 méretű gumiabroncsok feszülnek rajta, ezáltal meglehetősen sportos mozgást kölcsönöznek az autónak. Igaz, cserébe elég pattogósra veszi a mozgását – aki több komfortra vágyik, maradjon a 17″ 175/65 változatnál.

A motortérben az egy literes, háromhengeres szívó motor van, 72 LE és 93Nm a tudása – elégséges az egy tonna alatti/körüli autó mozgatásához. Ami egy kicsit rejtély, az a hibrid motor opciójának hiánya. Elképzelhető, hogy azzal már túl nagy konkurenciát jelentene a Yaris számára, bár belső méretei és felszereltsége szerintem ezt kizárttá teszi. A tesztelt S-CVT váltó is extra felszereltségnek számít, alapból kézi kapcsolás jár az Aygo X mellé – azzal szerintem sokkal szerencsésebb választás. Látszik a motortéren, hogy ehhez a motorhoz tervezték, remekül kitölti. A motorházfedél lecsukásra bongó lemez hangot ad – ami szinte állandósult ebben a méret kategóriában.


Csomagtér ajtaja teljesen kézi mozgatású és egy darab üveglapból készült. Egyrészt gyártás szempontjából pozitív, hiszen költségcsökkentő, cserébe viszont sérülésnél nem javítható, millió darabra törik és az üveg könnyűnek sem nevezhető éppenséggel. Acél kereten nyugszik az egész és a kilincséről is nyitni-zárni lehet az autót. Belülről természetesen műanyag burkolat fedi és nem teljességében átlátható. Nyitáskor pillanatok alatt emeli magasra két gázrugó, belül pedig 239 literes csomagtartó található.


Pereme magas, mélyre kell hajolni a bepakoláshoz. A vékony kis szövet kalaptartó kiszerelésével illetve a hátsó ülések két gumírozott kis lifegő meghúzása által, az ülések felesben történő előrehajtásával növelhető. Így 896 literes rakodó helyünk van. Ehhez a felszereltséghez csomagtér tálcát is kaptunk, ami praktikus és hasznos extra. Az ülések előre döntésével sajnos nem képez síkot a csomagtér alja. Belső burkolatának két szélén mokány műanyag füleket találunk, amikre szatyrokat vagy más holmit lehet felakasztani. Más, csomagrögzítésre alkalmas fület nem találtunk, viszont a pótkerék helyére épített JBL mélynyomó szerves része a HiFi berendezésnek.


A hátsó ülés határozottan a takarékosságról szól. A kicsire nyíló, keskeny bejárat érezteti velünk, hogy nagyjából segédajtóval van dolgunk – örüljünk, hogy van – rajta pedig belülről karosszéria színű lemez/műanyag borítás, majd szövet/szintetikus bőr ülések. A hátsó oldalsó ablakok csak billenthetőek, nem nyithatóak – akár csak az elődnél. A vászon tető szerkezete, villanymotorja a tető síkból nem keveset elvesz, ezáltal az ilyennel felszerelt változatokban kicsivel alacsonyabb a belmagasság. Szerintem így 160 cm körüli magasságú emberek férnek el itt kényelmesen. A ponyva tető nélküli változatban magasabb emberek is elférnek. A Japán gyártó őszinte, az autó négy személyes, nem próbálja elhitetni senkivel, hogy az apró Japán emberekből elfér benne öt is. Ennek megfelelően széltében elég a hátsó ülés a két fő számára. Értelemszerűen nagy kényelemről ne álmodjunk hátul, kisebb embereknek, gyerekeknek bőségesen megfelelő.



Az első ülésen helyet foglalva jobb a helyzet. Bár itt is tetten érhető a takarékosság, az anyagfelhasználást illetően, de két elektromos ablakunk van és a CVT leveszi a kapcsolgatás terhét a vállunkról menet közben. Az ajtón megtalálható a dekorációnak szánt, karosszéria színű lemez és több darabból álló, fröccsöntött műanyag burkolat – ami erősebb hangerőnél nagyon “szépen” megszólal és elkezd zörögni. A két elektromosan állítható tükör kapcsolója is az ajtón van. Az ajtó egyébként nagy és nagyra nyílik – könnyű a ki-beszállás.


Az első ülések körül nincs túl sok rakodó helyünk. Egy pohártartó van hátul, a két ülés közötti részen – a száma indokolatlan, hiszen hátul ketten ülhetnek.

A váltókar előtti mélyedésbe egy pénztárcát/telefont/kulcscsomót el tudunk helyezni – ez alapvetően érintős telefontöltő, ennél a felszereltségnél – két pohártartó jutott még a mögötte lévő műanyag rekeszbe, szűkös ajtózseb – ide egy flakon nem fér el – viszont a méretéhez képest egész jó kesztyűtartó és ezzel kimerültek a tárolásra alkalmas helyek. Az ajtó felső része roppant keskeny, nem lehet rákönyökölni, mert lecsúszik a karunk róla. A napellenző egy darab műanyag – mint a Mazda MX5 esetében is – a benne lévő pipere tükrök nem kaptak világítást – de ha kinyitjuk a ponyva tetőt, rögtön világos lesz.


Ülésfűtés, bőr borítású, sportos multikormány, gyári navigáció, jellemzi a továbbiakat. Divatos, de egyszerű műanyagok vesznek körül, jópofa, vidám formavilág – hasonló stílusban, mint az XEV YOYO utasterében, de attól sokkal kulturáltabb minőségben. Egy kis fekete zongoralakk és kissé retro hatású narancssárga szegély veszi körül a középkonzol kijelzőjét. Az ülések az autó méretéhez képest kellemes méretűek, elférünk rajtuk, az oldaltartásuk nem túl sok, de nem kényelmetlenek.


Az autó futóműve, mozgása sportos, a kézi váltóval, a három hengeres motorral egész sportos lehet, de az S-CVT váltóval inkább kissé szenvedős a dolog – inkább kézi váltóval érdemes megvenni. A városi dugóban araszolva, télen a fogyasztása 10 liter fölött volt – tény, hogy valóban szélsőséges körülmények között, a reggeli dugóban lépésben araszolva. Kézi váltóval bizonyára jelentősen kevesebb lett volna.

Ebben a variációban normál használattal 5,5-6 liter / 100 km a városi fogyasztás, 100 km/h-val haladva 5 liter alá szorítható a fogyasztás, országúton, lassan haladva 4 liter körül tartható. Autópályán, 130 km/h sebességnél már elég hangos az autó, ott már tolakodóvá válik a három henger morgása és 7,5-8 liter / 100 km/h a fogyasztás. Teljes teszt hét alatt, vegyes használat mellett 5,8 liter / 100 km lett a fogyasztás végeredménye. Az autó alapvetően nem hangos, viszont a CVT váltó okán határozottabb gyorsításra vagy nagy sebességgel való haladás esetén elbődül és amíg nem vesszük el a gázt, úgy is marad – tehát béget.

A CVT váltó sokkal ideálisabb lenne egy hibrid járműhöz, praktikusabb ehhez a kis három hengeres benzineshez a kézi váltó. Kevésbé bőg az autó, jobban ki tudjuk használni a benzin motor nyomatékát, praktikusabb. A jármű 100 km/h-ra való gyorsulása kicsivel 15 másodperc alatt, végsebessége pedig kicsivel 150 km/h fölött van. Szerintem a kellemes utazó sebessége 100-110 km/óra környékén van, autópályatempónál már roppant hangos – nem lehet beszélgetni utazás közben.

Az elektromos és teljesen kinyitható vászon tető remek móka jó időben – tavasszal és nyáron – ilyenkor bizonyára nem zavaró, hogy kicsit huzatos városban, hiszen jól esik, hogy jár a levegő.


A JBL HiFi itt is kissé csalódás volt. Nem szól akkorát, amennyit kérnek érte, cserébe nagyobb hangerőnél, ha egy kis mélyre vágynánk, már megszólalnak a több műanyagból álló ajtóburkolat és zörgéssel kíséri a bandát.

Az autó ára jelenleg, a Comfort felszereltséggel, kedvezményesen 5 990 000 Forinttól indul (kedvezmény nélkül 6 370 000 Ft), az általunk kipróbált modell ára közel 10 millió Forint volt – ezért a pénzért már egy közepesen felszerelt Yarist is lehet venni. A jelenleg legmagasabb felszereltségi szint az Exective JBL Canvas teljes áron 9 055 000 Forint, ami már mindent magában foglal nagyjából, ami a tesztautónkban is benne volt.

Aranyos, divatos, roppant kedves kis jármű az Aygo X. Tökéletesen illeszkedik a mostani divathoz és a Toyota modellpalettájában is jól megtalálja a helyét. Viszont egészen biztos, hogy nem ez lesz az autónk, hogyha három 100 kg-s 180 cm-s haverunkkal európai turnéra akarunk menni – cserébe viszont városban, agglomerációban, A-ból B-be eljutni – indokolt esetben többed magunkkal kiváló választás. Remek választás lehet első autónak, illetve, ha gyakran van szükség a hátsó ülésre, esetleg kisebb családoknak, akik rövidebb kirándulásokat tesznek. Viszont vásárlás előtt mindenképpen érdemes körülnézni a Yaris modellek között – lehet, hogy egy kicsivel alacsonyabb felszereltségért cserébe már 5 személyt, hibrid motort kapunk.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

 Tesztautónkat a Toyota Magyarországnak köszönhetjük, azon belül is Balogi Ádámnak, tisztaságáért pedig ismét az Easy Wash Lurdy Ház csapata felelt.

2024.09.02.

Zolo

Műszaki adatok
Motor 998 cm3, VVT-i soros, 3 hengeres, szívó benzines
Teljesítmény 72 lóerő (53kW) @6000/perc
Nyomaték 93 Nm @4400/perc
Erőátvitel fokozatmentes S-CVT automata, ami több sebességre tagolt
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,8 másodperc
Végsebesség 151 km/h
Fogyasztás 5,8 l/100km 
Saját tömege 1015 kg
Csomagtér 239-896 liter
Alapára 5 990 000 Ft 
Tesztautó ára 9 055 000 Ft
Share

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

  • Prev
  • 1
  • …
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • …
  • 353
  • Next
All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.