logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek
Minőség, kényelem, környezetvédelem

Minőség, kényelem, környezetvédelem

Ford Mustang GT 2015

Ford Mustang GT 2015

Porsche 944 S2 Targa 1989

Porsche 944 S2 Targa 1989

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Ford Mustang GT 2016

Ford Mustang GT 2016

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

‹ ›

BMW 760i, 2014

A Főnök

Időről-időre teszek egy kört a Csonti Car autói között, hátha akad valami érdekesség, de amikor tehetem, kikérem a tulajdonos véleményét – hiszen étteremben is érdemes a séf ajánlatát fogyasztani.

Korábban igen kellemes meglepetést okozott pont ezen a logikán haladva egy automataváltós Toyota GT86. Zoli most erre a BMW-re hívta fel a figyelmemet. Korábban itt nála volt szerencsém egy korábbi generációs Hetes BMW-hez – bár az leggyengébb, három literes dízelmotorral. Nos, ezúttal egy csúcsgépet volt lehetőségem kipróbálni.



Hajlamos vagyok legyinteni egyet az ilyen csúcslimuzinok láttán, hogy anno a Bálnával ezt kimaxolta a Mercedes, pedig ez nagy butaság. Igaz, annak, aki autóügyileg megragadt a ’90-es éveknél – mint én – valahol érthető, hogy ez a véleménye. Lássuk mivel állunk szemben ezúttal: 4 éves Bajor technika, több, mint 2 tonna fémbe burkolva. A nagy és súlyos motorháztető alatt közel hat liter lökettérfogat, valóban 12 henger jóvoltából, két turbóval megfejelve – TWIN POWER TURBO fantázianéven – 60°-os hengerszögű V elrendezésben.


Eddig csak kisebb turbómotorokkal volt dolgom, ahol drasztikusan érződik a turbó hatása, amikor megérkezik a nyomás, itt, az orbitális köbcentinek köszönhetően nem tűnik fel a kényszerlélegeztetés közbeavatkozása. Az autóba bepakolt extrák sora jó eséllyel több oldalnyi pipálgatás után szültetett meg, pár apróságra fogok tudni kitérni, ami felkeltette a figyelmemet. Maga a forma – tekintettel a gyalogosvédelemre, légellenállásra, mindenre, ami a mai tervezők kezét megköti – az egyen- lekerekített szappanforma, ami pár egyedivé tévő fényszóró, vese, ajtóív, díszítés kivételével szinte bármilyen autó lehetne. Manapság ezt a tervezői tehetetlenséget használják ki sok ázsiai országban és vígan készítik a kópiákat. Őszintén sajnálom, hogy odavesztek a ’70-es évek egyedi formái, a Cápa BMW-k, a kocka Mercik és a többi egyedi forma. Természetesen az autó szép, ízléses, esztétikus és arányos, ehhez kétség nem fér. Ebben a fekete színben, az apró króm kiegészítőkkel és a méretes, 19”-os felnikkel, 245/45-ös gumiabroncsokkal kifejezetten elegáns. Az ajtót kinyitva, a küszöb dísz is felhívja a figyelmünket a V12-re, ami a motortérben elhelyezkedik.

Az ajtó becsukása érezhetően nem igényel akkora erőt, amekkora a méretéből sejthető, az utolsó pár centit pedig megoldja helyettünk egy kis motor, amely „beszippantja” az ajtót. Igaz, ez már létezett a ’90-es években is, de még mindig kedves és érdekes „gesztus”. A sofőrülésben helyet foglalva, a start gomb lenyomása után továbbra is csend honol, de a fordulatszámmérő jelzi, hogy jár a motor. Lenyűgöző hangszigetelése van az autónak. A kiszálláskor felemelkedett kormány visszaáll az eredeti pozícióba, az ülést sok irányba mozgatva, teljesen magunkra tudjuk állítani – gond nélkül kivitelezhető az általam kedvelt „fekve-könyökölve-vezetés”, olyan érzés, mintha otthon ülnék a fotelban. Hatalmas tér vesz körül minden irányban, a műszerfal, a középkonzol is olyan távolságra van, hogyha érintőképernyő is lenne esetleg a hatalmas kijelző középen, sem lenne sok értelme, mert szinte elérhetetlen távolságban van.

A kezelőszervek poroszos rend szerint vesznek körbe, minden elérhető nyújtózkodás nélkül, ami szükséges, hamar kitanulható a rendszer használata is. Döbbenetes mennyiségű információt tartalmaz az autó agya, komplett kezelési utasítás, magyarázattal, ábrákkal, rövid videókkal szemléltetve mindent, gyorsan, könnyen kezelhető, minden szinte azonnal megtalálható benne. A 800 oldalas, nehezen átlátható kezelési utasítások nyomdai formája már a múlté, minden digitálisan rögzített és visszakereshető. Természetesen minden akár az Anyanyelvünkön is olvasható. Miután pár napra elvesztünk a menürengetegben és a beállítási lehetőségek opciómilliárdjai között, sikerül kiszűrni, hogy néhány fő üzemmód funkcióra korlátozzuk elsődleges figyelmünket. Az autó alapállapotban a „Comfort” üzemmódban van. Kellemes, kényelmes, csend és béke honol, szinte nesztelenül suhanunk Budapest kátyútengerén.


Ennek egy még lágyabb változata, a „Comfort+” üzemmód, ahol kicsit lágyabbra veszi a futóművet a rendszer, ezáltal minimálisan hajós élményt nyújt az autó. Nem, nem olyat, mint egy ’60-as évekbeli Cadillac, de érezhetően lágyabb lesz a futómű. Másik irányba görgetve a „Sport” fokozat következik. Drasztikus vizuális változás is követi a történéseket, eltűnnek a hagyományos visszajelzők és a műszeregység vérvörösre változik, a kilométeróra csak a 0 és a 260-as értéket mutatja, középen a pillanatnyi sebességgel, a fordulatszámmérő alatt eltűnik a fogyasztásmérő és a helyen megjelenik az aktuális teljesítmény. Gyakorlatilag leszáll a „vörös köd” és az addig békés jószág szemlátomást átváltozik fenevaddá.


A központi kijelzőn jelzi is, hogy ebben az üzemmódban a motor, a futómű, a kormányzás, a vált viselkedése megváltozik. Ez azonnal érezhető is, idegesebb lesz a kormány, minimális mozdulatra is érzékenyen reagál, ugyanígy a futómű is sokkal keményebb lesz és a gázadás minimális hanghatással jár. Megspékelve az eddigieket, a „Sport+” fokozat még keményít egy kicsit mindenen és kikapcsolja – vagy kissé korlátozza – a három betűs biztonsági extrákat. Ebben az üzemmódban megérkezik a hang is – persze nem egy hörgő motorgazmusra kell számítani – és határozott gázadásra kígyózó mozgásba kezd az jármű, fenekét kissé riszálva halad előre rendületlenül. Érdemes bekapcsolni ilyenkor a központi kijelzőn található „sportkijelzők” funkciót is bekapcsolni ilyenkor, hihetetlen értékekkel szembesülünk. Igen, itt érvényesül a több, mint 500 lóerő és a több, mint 700 Nm. Az öt másodperces érték alatt futjuk a 0-100 km/h-t simán. Ezt a vágtázást kizárólag a 250 km/h-nál korlátozott végsebesség töri meg, de egy kis okossággal bizonyára kiiktatható és akár 310 km/h-val repeszthetünk az Autobahn-on. A 8 fokozató ZF Steptronic automataváltó lehetőséget biztosít a manuális beavatkozásra vagy váltásra is, de alapvetően a megfelelő üzemmódot kiválasztva igen gyorsan és találékonyan váltogatja a fokozatokat, az áttételek kiosztása is megfelelő.


Mivel elsősorban utazóautóról beszélünk, autópálya tempónál – értelemszerűen a hazai 130 km/h-ról van szó – 1700 fordulat/percet pörög a motor 8. fokozatban. Így viszonylag könnyű, relatíve alacsony fogyasztást elérni. A tágas, bőrülés roppant kényelmes, nincs ok panaszra, hogyha az ember mindent beállít, a világból ki vezeti az autót és még akkor sem fáradtan száll ki belőle. Az autó méretéhez és funkciójához képest határozottan kevésnek találtam a rakodóhelyeket, kicsi a könyöklőben lévő üreg – gyári telefon előkészítés is csökkenti a helyet – szűkösek az ajtón lévő zsebek, a dupla kesztyűtartó sem túl tágas.



Igaz, a bal térdnél található tároló javít egy kicsit az arányokon, de illene egy ilyen kategóriájú autóba töb rakodóhelyet biztosítani az elől utazók számára.



Nem elhanyagolható tény mindemellett, hogy ezeknél az autóknál a hátsó ülésen utazókra is igen nagy figyelmet fordítanak, hiszen sokszor ezeknek az autóknak a vásárlói a hátsó ülésen közlekednek. Itt is minden megfelelő egy világon átívelő utazáshoz.

A tömérdek hely adott, fejtér, lábtér, külön, kétzónás, digitális klímavezérlő, ülésfűtés, a lehajtható könyöklőbe rejtett pohártartó és tároló rekesz, két szivargyújtó és elektromosan, a hátsó ülésről állítható teljes sötétítés. Az összes hátsó ablakra – hátsó, oldalsó – villanymotorok segítségével pár pillanat alatt redőnyök kerülnek, ezáltal az amúgy is sötétített ablakok mögött teljes diszkrécióban lehet utazni.


Két főnek főúri komfortot ad, de három fő számára sem kényelmetlen a hatalmas bőr kanapé. A belső kilincs hatalmas, szinte teljes tenyérrel lehet nyitni, az ajtó behúzó viszont szokatlan helyen van, az ajtó felső részén, a díszburkolat mögött, alig észrevehető és megszokást igényel. Impozáns, hogy igyekezett a gyártó minőségi hatású anyagokat használni, a kapaszkodókon is fadíszítés, sok helyen krómhatású burkolatok, díszítések is akadnak, de ahol lehetőség van rá, bőrrel borított minden.



A halványszürke, alcantara tetőburkolat pláne ráerősít a prémiumérzetre, a hatalmasra nyíló napfénytető pedig egy kis extra szabadságérzetet ad a hétköznapok bezártságából.



A csomagtartó mérete és kinézete simán beillik egy mai belvárosi garzonlakásnak. Mindenütt puha, kellemes burkolat, síkfelületekkel határolt, itt-ott egy rekesz, csomagrögzítési pontok. 500 liter, de ránézésre másfélszer ennyinek tűnik. Bővítési lehetőség nincs, ez nem melós kocsi. A jobb elülső sarokban egy kis gomb segít a gyári, elektromosan kihajtható vonóhorog elővarázslásában, ami nagyjából fél perces művelet. Szerintem nem gyakran választott opció ezeken az autókon. Természetesen elektromosan nyílik és záródik, távirányítóról vagy az utastérből is. Természetesen a csomagtér tetején ott ékeskedik a szokásos, BMW-s burkolat, ami mögött a háromszög és az E.Ü. csomag bújik meg.



Korábban itt szerszámok voltak, de okafogyottá vált. Fontos pontja az autónak a világítás, akár az utastér színei, akár a kilépőfények vagy az adaptív, LED fényszórókról van szó, minden a helyzet magaslatán van, csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni. Egy dolgot mindenképpen kiemelnék, a több, mint 180000 km ellenére az utastérben komolyabb kopás, elhasználódás sehol sem látszik. A fogyasztásnak szerintem nagy jelentősége nincs egy ilyen autónál – „ahol majomra volt, ott legyen banánra is” alapon – a gyári norma 11,8 liter/100km-t jelöl meg. Ilyen lökettérfogatnál már nagyon-nagyon lábfüggő ez is, feltételezem, hogy egy kilencvennel szüttyögő autóúton elvan 8 literből is, egy városi araszolás pedig simán produkál 20-25 liter körüli értékeket is. Elsősorban azoknak javaslom ezt az autót, akik megengedhetik maguknak, hogy egy ilyen összeg egy autóban „pihenjen” és a fenntartási költségektől sem riadnak meg. Azoknak viszont még sok éven és kilométeren keresztül hűséges társa lesz. Köszönöm a tesztelési lehetőséget a Csonit Carnak!

2018.09.13.

/Zolo/

 

Műszaki adatok
Motor 5972 cm3, V elrendezésű, 12 hengeres, benzines 2 turbós
Teljesítmény 536 LE (400 kW) @ 5250/perc
Nyomaték 750 Nm @ 1500/perc
Váltó 8 sebességes ZF Steptronic automata
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,6 másodperc
Végsebesség 310 km/h (250 km/h-nál gyárilag korlátozva)
Fogyasztás 11,8 l/100km
Saját tömeg 2105 kg
Csomagtér 500 liter
Ára 11 200 000 Ft
Share

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

  • Prev
  • 1
  • …
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • …
  • 353
  • Next
All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.