logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek
Minőség, kényelem, környezetvédelem

Minőség, kényelem, környezetvédelem

Ford Mustang GT 2015

Ford Mustang GT 2015

Porsche 944 S2 Targa 1989

Porsche 944 S2 Targa 1989

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Ford Mondeo Titanium Hybrid HEV 2016

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Mazda MX5 G160 Revolution Top

Ford Mustang GT 2016

Ford Mustang GT 2016

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

Mazda MX5 RF G160 Revolution Top

‹ ›

Mazda CX-60 E-Skyactive PHEV (2024)

Változások kora

Legnagyobb sajnálatomra régen járt nálunk Mazda. Utoljára két évvel ezelőtt, egy 100th Anniversary kiadású, fehér, ezerötös MX-5 volt, amivel furikázhattam egy hétig, mára egyre ritkább, szívó benzines motorral. A Mazda az egyik utolsó mohikán, aki szinte a végletekig kitart emellett a konstrukció mellett és a Skyactive motorokat az addig farigcsálták, amíg csak lehetett, de kénytelenek voltak belátni, hogy mindennek megvannak a korlátai. A CX-30 volt az első modelljük, ahol elindultak a Skyactive-X vonalon a mild-hibrid megoldással a változások irányába. Az MX-30 már teljesen elektromos változatban érkezett hozzánk, a CX-60 pedig elhozta a PHEV megoldást is.

Igen, a plug-in hibrid SUV kívülről tölthető, elektromos akkuval rendelkezik, de a technika alapja a 2,5-ös benzin motor is képes az autó mozgatására. A KODO design formavilágának köszönhetően a Mazda igyekezett egyedit alkotni, ami a mai világban, a gyalogosvédelmi szabályok, légellenállás és egyéb megkötések/szabályok/elvárások fényében szinte lehetetlen. Ennek ellenére szemből igen jól azonosítható a jármű, a hatalmas, lakkfekete hűtőmaszk és az óriási Mazda embléma egyértelműsíti, hogy mivel van dolgunk. Remek, automata, lencsés, mátrixos, csúcs-szuper, LED-es fényszórók jellemzik továbbá a még mindig kissé a Mazda-6 korai sikereinek farvizén evező márkaarculat egységét – bevált recepten kár változtatni, jól azonosítható a modell.

Oldalról valóban jellegzetes a vonalvezetés, a hátra tolt utaskabin miatt, de hátulról már kicsit nehezebb a helyzet, a hosszú motorháztető nem túl jellemző más modellekre, viszont az autó hátulja az embléma eltakarásával igen sok más modellre is emlékeztet. Mindezzel együtt valóban harmonikus egységet képez a formavilág. Tesztünk óta debütált a Mazda CX-80, tehát jelenleg már nem ez a márka legnagyobb járműve, de méretével igen előkelő helyet foglal el a hasonló járművek palettáján. A Platinum Quartz metál fényezés igen impozáns és szépen csillogott a nap fényében, a Rukkel tó partján, a Magyar Mazda Klub által szervezett Országos Mazda Találkozón kiállítva.

Az autó elsődleges érdekessége a motor, aminek az alapja a már ismert, 2,5 literes, 4 hengeres, benzin motor. Meglepő módon hosszában építették be, ami igen szokatlan elrendezés, hiszen a Mazda már jó ideje csak az MX-5 esetében alkalmazza ezt az elrendezést, a többi modell esetében simán, keresztbe építik be a motort. A roppant maszkulin, ping-pong asztalnyi méretű, gázrugók által tartott, alumínium motorháztető felnyitása után hosszanti, műanyag burkolattal találkozunk, ami felhajtható és igen találékony módon rögzíthető is. Igen csalóka módon, elhiteti az emberrel, hogy egy hatalmas motorral van dolgunk, de alatta, egészen az első tengely mögé, szinte a tűzfalba ágyazva találjuk meg a négy hengeres “kettőfelest”. Ne tévesszen meg senkit a dolog, nem csalási szándékról van szó, hiszen a járművet árulják 3,3-as dízel motorral is, aminek pedig szüksége van erre a rengeteg helyre. Ezzel a hátratolt motorral viszont jó igen jó súlyarányt érhetünk el, ideális esetben. Természetesen roadsteres vezetési élményt egy két és fél tonnás batártól ne várjunk, de a Mazdára valló, bölcs tervezésre utal ez is.

Ahogy már említettem, 2488 cm3 az űrtartalom, ami 191 lóerőt ad le 6000/perc fordulaton, hozzá társul 261Nm 4000/perc fordulatnál, a villanymotor önmagában 175 lóerőt és 270 Nm-t ad a hajtásrendszerhez, önmagában. A teljes rendszerteljesítmény, a villanymotor segítségével 327 lóerő (241kW) és kereken 500 Nm nyomaték. Mindez a 8 sebességes, automataváltón és az összkerékhajtáson keresztül villámgyors, 5,8 másodperces 0-100km/h gyorsulást és elektromosan korlátozott 200 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Természetesen ez a teljese rendszerkapacitás kihasználása esetén érvényes csak, tisztán elektromos módban ez az érték 15-16 másodperc és itt a végsebesség is “csak” 140 km/h – de hova többet, a hazánkban honos – egyre szigorúbban ellenőrzött – maximális 130 km/h korlátozás mellett. A meghajtás alapvetően a hátsó kerekekre pozicionált – “motor elől, a hajtás hátul” – ez szintén kecsegtető lehet a vezetési élményre vadászó, de mégis nagyobb méretosztályt vásárlóknak. Az autó nem okoz csalódást, méretéhez képest igen agilisen mozog, bár a kormány visszajelzése lehetne egy kicsit intenzívebb, de lássuk be – ez nem a kanyarvadász járműméret – viszont ahhoz képest, ami messze nem annyira steril, mint egy Toyota RAV4 PHEV.

Következő állomásunk az autó nem túl markáns hátulja és a csomagtér. Elektromosan – láblendítésre is szépen – nyílik a csomagtartó, az alsó részében a hibrid-akku-pakk foglal helyet. Mivel 5 üléses autóról van szó, így hatalmas űr van a hátsó részében, alaphelyzetben 570 liternyi csomag elnyelésére képest, de a hátsó ülések mechanikusan történő síkba döntésével ez az érték felugrik 1726 literre. Jól pakolható, megfelelő rögzítési pontokkal, 12V-os csatlakozóval, külön csomagban érkező határolókkal, térelválasztókkal együtt. Pontosan azt tudja, amire számítunk tőle.

A hátsó ülésre könnyű a bejutás, mivel magas az autó és a hátsó ajtó is hatalmasra nyílik – szerintem közel 90°. Az ajtón ízléses a burkolat, a rajta lévő, bőr szerű dekoráció is mutatja a Mazda törekvését a minőségi anyaghasználatra és a prémium szegmens felé való irányultságot. A hátsóülés támla két fokozatban állítható, bár minimális, pár fok a különbség, mégis sokaknak kellemesebb utazási élményt adhat ez a lehetőség. Helyet foglalva rengeteg helyünk van, bőséges láb és fejtér, kényelmes üléspozíció, könyöklő, két fő számára fenséges, de még három fő számára is kényelmes utazásra biztosít lehetőséget itt a jármű. Az oldalsó utasok számára ülésfűtés és pohártartó, de két USB csatlakozóból töltési lehetőség, továbbá egy 150W-os sima konnektor is kellemesebbé teszi az utazást. Fontos információ, hogy a hátsó ülés nem két, hanem három részben dönthető, ezáltal a két ülés között egészen komoly nyílás is képződik, amely hosszabb tárgyak – akár sílécek – szállítását is lehetővé teszi a két, teljes értékű ülés meghagyása mellett.

Ahogyan a Nissan Qashqai esetében is, itt is a hátsó ülésről élvezhető legjobban a hatalmas, elektromosan nyitható, eltakarható panoráma tető. Bár itt nem képez teljes egységet, hanem két részre osztották, cserébe az első része nyitható és buktatható is – igaz, nem nyílik túl nagyra és városon kívül sajnos elég nagy szélzajt is generál. Igen, változatlanul ez az egyik kedvenc extra felszerelésem minden autóban.

Az első ülések is kényelmesek, bár elsőre kissé passzentosnak tűnnek, de remekül elhelyezkedtünk bennük és a látvány ellenére tágasak, bőséges a helykínálat, remekül beállítható minden, bár sajnos a fejtámlák dönthetőségét kissé hiányoltam. Az első ajtón is ízléses dekoráció, varrott “bőr” fogad minket, hatalmas ajtó zsebekkel. Az sofőr ülésből tökéletes ergonómia fogad minket, minden a helyén, minden értelemszerű.

Három üzemmódból választhatunk Sport, Normal, EV és Offroad, ezek mind előre beállított, de részben személyre szabható vezetési módok. A kormányról tudjuk irányítani a mögötte lévő műszeregységet, a szinte már elérhetetlen távolságban lévő, de méretes és jól látható középkonzol tetején trónoló műszeregységet pedig az irányváltó mögött lévő, kör alakú – kissé a BMW-re hajazó – de nagyon praktikus és jól kezelhető gombról tudjuk irányítani. Értelemszerűen nem érintőképernyő, hiszen felesleges is volna.

A HiFi ismét a BOSE szolgálatában érkezett, gyönyörűen szól, a hatalmas utasteret szépen bezengi a pótkerék-mélynyomó és a sok hangszóró, semmi panasz nem lehet a hangzásra. A középső könyöklő széles és hosszú, cserébe viszont a benne lévő tároló csak 8-10 cm mély sajnos. Fedele két irányba nyitható, hogy bármelyik első utas ugyanúgy rendelkezhessen ezzel a térrel.

A műszerfal szép, letisztult, mindent azonnal megtalálni. Két oldali digitális klíma, ízléses billenő gombokkal hamar és hatékonyan hűti-fűti az utasteret. Sajnos divatos manapság a műszerfal két szélén térdkalácstörő objektumokat elhelyezni, ez itt sincs másképp, de kis figyelemmel elkerülhető, hogy eltaláljuk a műanyag kiékelést.

Tesztautónk alig 1600 km-t futott, futóműve roppant feszes és sportos. A városi utakon kissé ráz, de igen komoly kanyarsebességek elérhetőek vele – bár ez egy 2,5 tonnás SUV-tól inkább meglepő, mint elvárt, de a Mazda igyekszik minden járművébe belecsempészni a vezetés valódi élményét.

Aki kicsivel komfortosabb utazásra vágyna, érdemesebb ballonosabb gumikkal és kisebb felnikkel rendelnie az autót, a 20″-os, 235/50-es gumik viszont roppant látványos kinézetet kölcsönöznek. Bár nem szerepelt az extra listán, de mindenképpen megemlítendő a rendelhető, félig elektromosan kihajtható vonóhorog, amely 2 500 kg vontatásra képes. Ez igen szép teljesítmény egy SUV-tól szerintem.

Hamar kitanulható az autó egy pedálos vezetése, a modern elektromos autók rekuperáció segítségével igen hatékonyan fékezik magukat, elektromos áram “visszatermelésével”. Az elektromos hatótáv minden ilyen plug-in jármű szűk keresztmetszete, ebben pedig a mai napig a Toyota RAV4 a bajnok. Átvételkor 55 km-es hatótávot becsült az autó, nekem – nagyon óvatosa használat mellett – sokszor 70 km-t mutatott, egyszer pedig sikerült valós 75 km-t kiautóznom belőle, vitorlázva, klíma nélkül, lassú, üres városi forgalom mellett. Figyelembe véve az autó tömegét és méretét és a nyár közepi időt ez igen jó hatótáv szerintem.

Az áram elfogyasztásakor a benzin motor átveszi az irányítást, fogyasztása viszont teljesen relatív, hiszen nagyban függ tőle, hogy milyen messze megyünk, meddig tart a villany. A felhasználási stílustól is sokban függ egy ilyen tömegű jármű fogyasztása, lemerített akkuval, 100 km/h-val haladva 6 l/100km, 130 km/h-val haladva pedig 9 l/100km fogyasztást mértünk. Ezek nem alacsony értékek, A Toyota RAV4, de akár még a Ford Kuga PHEV is jobb értékekre képes (utóbbi sajnos csak első kerék hajtással rendelhető). Tesztfogyasztásunk – sok töltéssel és rengeteg elektromos hatótávon belüli használattal 1,9 l/100km lett.

Az autó ára az extrák függvényében változhat, a 16 349 900 Ft-os Prime Line alapártól hamar eljuthatunk egészen  27 000 000 Ft fölé is egy teljesen felextrázott Takumi felszereltségű modellel. Tesztautónk Homura felszereltséggel, némi extrával 25 685 900 Ft áron vásárolható meg.

Szokás szerint mellékeltük a részletes műszaki adatokat, a többit pedig tekintsétek meg  a Youtube csatornánkon. Iratkozzatok fel és kövessetek minket!

Köszönöm a tesztautót a Mazda Motor Hungarynek. A tesztautóink tisztaságáról most is az Easy Wash Lurdy csapata gondoskodott.

2024.12.06.

/Zolo/

 

Műszaki adatok
Motor 2488 cm3, 4 hengeres benzines, plug-in hibrid
Teljesítmény 327 LE (241 KW) @5000 fordulat/perc – TELJES RENDSZER TELJESÍTMÉNY
Nyomaték 500 Nm @4000 fordulat/perc – TELJES RENDSZER TELJESÍTMÉNY
Váltó 8 sebességes automata, összkerék hajtással
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,8 másodperc
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás 1,9 l/100km
Saját tömeg kb. 1800 kg
Csomagtér 570-1726 liter
Alapár 16 349 900 Ft
Tesztautó ára 25 685 900 Ft
Share

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

  • Prev
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 353
  • Next
All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.