logo
  • Rendezvényeink
    • Korábbi rendezvények
    • Házirend rendezvényeinken
    • Játékszabályok
  • Tesztek
    • AUDI
    • BMW
    • FORD
    • MERCEDES-BENZ
    • OPEL
    • PORSCHE
    • RENEGADE
    • VOLKSWAGEN
    • Egyéb
  • Hírek
  • Galéria
    • Videók
  • Partnerek
  • Elérhetőségek

Számadás 2016

Kis késéssel, de összeállítottam egy összesítőt a 2016-os évről.

Remek évet zártunk idén is, rendezvényeink szép számmal bővültek. Több FritzenFest autósmozi volt, tavaszi, őszi, nyári találkozó a német autósok számára. A tavalyi évet Huba cimborám Porsche 911 Targájával zártuk, az első tesztünk pedig egy Renegade, Mazda 6 AWD.

A CsontiCar jóvoltából, volt szerencsénk egy Audi A8 Langhoz is, ami állítólag Gyurcsány Ferencet szolgálta fénykorában. Egy család szolgálatába kényelmesen helytálló új, Ford C-Max következett a sorban, amit mondhatni ellentéte, egy apró, ám annál erősebb Opel Adam Turbo követett. Ez az autó egy FritzenFest Pályanapra kísért el bennünket.

Régen szerettem volna kipróbálni egy Smartot, erre végre lehetőségem nyílt, Csontiék jóvoltából. Sokak vágya egy Ford Mustanggal járni, idén ez is megadatott, a fekete, automata V8-assal végig „gengszterkedtem” az országban pár helyet. Ár-érték arányban szerintem a legjobb itthon vásárolható járgány a kategóriájában. A mandarin-gyöngyház színű, dízel Ford Focus ST kombi is lapra került, érdekes egyvelege a sportosságnak és az élhető fogyasztásnak az autó.

Lehetőségem volt a Mátrában, hóban kipróbálni a Mazda CX3 G105 miniSUVot, nem okozott csalódást. Igen kellemes társ volt a havas napokon, egy dízel, Opel Zafira Cosmo pedig a Dachstein hegycsúcsához, Hallstadt álomvároskájába és a Bledi tóhoz kísért el. A fekete, benzines, Ford Focus ST is örök emlék marad, szédületes kanyarsebességet lehetett vele elérni Brezován.

A legerősebb benzines, Mazda 6 G192 a Magyar Mazda Klub Tavaszi Találkozójára és egy rövid erdélyi túrára volt nálam. A CsontiCar féle Ferrari 348 TS az AMTS-en, a Tengelyhatalmak Minitalálkozó alatt volt a FritzenFest pavilonjának egyik sztárja. Itt mutatkozott be új partnerünk, a Coverwise, akik minőségi, hazai autóponyva gyártással foglalkoznak. A Tavaszi FritzenFest tököli rendezvényére pedig egy Opel Astra Enjoy 1,4T a K szériából, egy dízel Ford Galaxy Titanium és egy benzines Mazda CX5 vendégeskedett nálunk, vele a felvidéken és Csehországban is volt szerencsénk túrázni egyet.

Az idő közben, a nemzetközi sajtó által Év Autójának választott Opel Astra K sorozat, szentgotthárdi gyártású motorjával felszerelt, Opel Astra Sports Tourer BiTurbo CDTi változatát is volt szerencsém kipróbálni. egy hosszabb hétvége erejéig. A Smoke&Charm TDI Klub két napos, kiskunlacházi, tavaszi találkozójára sajnos igen pocsék időben, a FritzenFest nyári találkozójára viszont remek, napsütésben, a faceliftes Ford Ranger Limited kisebbik, 2,2-es TDCi változatát próbálhattuk ki. Volt szerencsém mostohább terepkörülmények között is nyúzni egy keveset a jószágot, sehol nem maradt szégyenben.

Valóban képtelen voltam megőrizni az objektivitásomat az új Mazda MX5 kisebbik, 1,5-ös motorral felszerelt változatánál, amely a klub nyári találkozójára volt vendégünk, úgyhogy gyorsan kompenzáltam a csorbát és egy kicsit amerikanizálódtunk ismét a Ford Mustang GT manuális verziójával. A Transzfogarasi és a Traszalpina érintésével egy erdélyi villámtúrára kísért el, amelyből kissé rendhagyó módon egy rövidke novellát kerekítettem. Tavaly elődjéhez, most egy BMW Z4 két litereshez volt szerencsém, ismét a CsontiCar jóvoltából. Egy kicsit erősebb motorral igen kellemes jelenség is lehet a roadsterezők számára.

A Ford Kuga Titanium Technology dízel változata a FritzenFest Őszi Autósmozira járt nálunk, egy kellemes, augusztusi napon pedig mentem egy jó Lepencét egy remekbeszabott Toyota GT 86, boxer motoros csodával, amit ismét Csonti bízott rám. Nem telhet el év FritzenFest Flottás autó tesztje nélkül, idén a Porsche 944 S2 Targa volt a téma, igyekeztem objektív maradni – bár bizonyára nem sikerült, mert saját autóval mindig elfogult az ember.

A FritzenFest Nyári Autósmozi nagy mérföldkő volt számomra, még sosem próbáltam korábban hibrid autót, most a Ford Mondeo Hybrid HEV Titanium változata igen kellemes élmény volt, meglepően élhető és gazdaságos megoldásokkal. Szintén nyár vége felé, a Cseh Mazda Klub találkozójára kísért el a Mazda MX5 G160 erősebbik, két literes változata, sok mosolyt csalva az arcomra. A Ford Focus ST Line Race Red Edition pedig Mikuláskor örvendeztetett meg.

A néhány autó, amit kipróbáltam és átcsúszott a teszt megírása a jövő évre rövidesen betűkbe „öntődik” és napvilágot látnak a tesztek. Köszönjük, hogy velünk tartottatok a rendezvényekre, pályanapokra, autósmozikra, reméljük jövőre is a vendégeink lesztek új programokkal, új helyszíneken. A tesztautóink tisztaságáért idén is az Easy Wash Lurdy felelt.

                                                                                                                                 2017.04.21.

/Zolo/

Share

« Nyárnyitó Autósmozi 2017
Audi V8 4.2 Lang 1992 használt teszt »

Legutóbbi bejegyzések

  • Ford Capri Select, Extended Range, AWD (2025)
  • FritzenFest – Sommer Treffen 2025, Német Autók és Motorok Nyári Találkozója
  • Lexus LBX Advanced Cool Hybrid (2025)
  • Toyota C-HR GR Sport PHEV (2025)
  • Toyota Yaris Hibrid 130 Premiere Edition (2025)

FritzenBook

Nincs megjeleníthető Facebook bejegyzés

FritzenBook

All Rights Reserved - Minden Jog Fenntartva © FritzenFest Kft. 2024.